Název: | Ruku v ruce. Rozvíjení kooperace při výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Hand in hand. Developing cooperation in art education at primary school |
Autoři: | Macková, Amálie |
Vedoucí práce/školitel: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Oponent: | Havlíček Jakub, Mgr. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56803 |
Klíčová slova: | klíčové kompetence;společná tvorba;kooperace;participativní umění;kvalitativní výzkum;výtvarná výchova |
Klíčová slova v dalším jazyce: | key competences;collaborative creation;cooperation;participatory art;qualitative research;art education |
Abstrakt: | Diplomová práce zkoumá zapojení prvků kooperace ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy. V teoretické části nahlíží na cíle výtvarné výchovy, zaměřuje se na pojem kooperace. Teoretická část představuje také možnosti zapojení kooperativních prvků do hodin výtvarné výchovy skrze participativní umění. Empirická část práce se zaměřuje na kvalitativní výzkum, zkoumající prvky spolupráce ve výtvarné výchově prostřednictvím pozorování výuky pěti učitelů na třech základních školách v Plzni. Analýza dat je provedena pomocí Mayringovy kvalitativní analýzy obsahu. V rámci interpretace jsou objasněna pojetí spolupráce ve výtvarné výchově u zapojených učitelů a možnosti zapojování kooperativních prvků do výuky. Součástí empirické části je navržení vlastního výtvarného kooperativního úkolu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis explores the integration of cooperative elements in art education at the primary level of elementary school. In the theoretical part, it examines the goals of art education and focuses on the concept of cooperation. Additionally, the theoretical section presents possibilities for incorporating cooperative elements into art education lessons through participatory art. The empirical part of the thesis centers on qualitative research, investigating collaborative elements in art education through the observation of the teaching practices of five teachers at three elementary schools in Pilsen. Data analysis is conducted using Mayring's qualitative content analysis. The interpretation clarifies the conceptions of collaboration in art education among the participating teachers and explores the possibilities for integrating cooperative elements into teaching. An integral part of the empirical section is the proposal of a cooperative art task. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Mackova Amalie_diplomova prace 2024.pdf | Plný text práce | 3,98 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
mackova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 415,97 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
POSUDEK DP_Mackova_ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 307,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Mackova Amalie - Protokol o hodnoceni KP_op.pdf | Posudek oponenta práce | 269,97 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Mackova_diplomova_prace,_myslenkove_mapy.pdf | VŠKP - příloha | 210,55 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56803
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.