Title: | Dramatické činnosti a rozvoj emocí u dětí předškolního věku |
Other Titles: | Drama activities and the emotional development in preschool children |
Authors: | Bokrová, Kateřina |
Advisor: | Gažáková Eva, MgA. Ph.D. |
Referee: | Černíková Marie, MgA. Ph.D. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57258 |
Keywords: | emoce;předškolní dítě;dramatická výchova;loutka jako motivace;práce s emocemi v mateřské škole |
Keywords in different language: | emotions;a preschool child;drama education;puppet as motivation;working with emotions in kindergarten |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá rozvojem emocí u dětí v předškolním věku prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy během vzdělávacího procesu v MŠ. Cílem práce bylo vytvoření metodického zásobníku zacíleného právě na práci s emocemi a jejich projevy. Zásobník byl vytvořený s oporou o teoretickou část práce, která charakterizuje dělení emocí, jejich spojitost s mozkem a také jejich vývoj u dětí v předškolním věku. Dále je v ní obsaženo, jak s emocemi pracovat dle RVP PV a prostřednictvím dramatické výchovy. V praktické části je prezentován zásobník dramatických aktivit včetně průběhu realizace se zkušební skupinou dětí a následné evaluace. Metodický zásobník poskytuje inspiraci, jak lze využít metod dramatické výchovy pro rozvoj emocí u předškolních dětí v MŠ. |
Abstract in different language: | The bachelor work focuses on the development of emotions in preschool children through methods and techniques of dramatic education during the educational process in kindergarten. The aim of the thesis was to create a methodological stack specifically targeting work with emotions and their expressions. The stack was created with support of the theoretical part of the work, which characterizes the classification of emotions, their connection to the brain, and their development in preschool children. It also includes how to work with emotions according to the Framework Educational Program for Preschool Education and through dramatic education. The practical part presents a stack of dramatic activities, including the implementation process with a trial group of children and subsequent evaluation. The methodological stack provides inspiration on how to use dramatic education methods for the development of emotions in preschool children in kindergarten. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakala_r_ska_ pra_ce_Kater_ina Bokrova__k odevzda_ni__24.4.pdf | Plný text práce | 1,33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Hodnoceni vedouci BP_st. Katerina Bokrova.pdf | Posudek vedoucího práce | 4,59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek oponentky_BP_BOKROVA.pdf | Posudek oponenta práce | 272,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bokrova K..pdf | Průběh obhajoby práce | 19,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/57258
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.