Název: Adaptace a začleňování dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí do prostředí mateřské školy
Další názvy: Adaptation and integration of children from a socio-culturally disadvantaged environment into the kindergarten environment
Autoři: Šefránková, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Zachová Markéta, PhDr. Ph.D.
Oponent: Svoboda Michal, PhDr. Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57265
Klíčová slova: dítě předškolního věku;sociokulturní znevýhodnění;adaptace;socializace;začlenění do kolektivu vrstevníků;dítě s odlišným mateřským jazykem;dítě ze sociálně slabší rodiny;přostředí mateřské školy
Klíčová slova v dalším jazyce: child of preschool age;socio-cultural disadvantage;adaptation;socialization;inclusion in a group of peers;child with a different mother tongue;child from a socially weaker family;kindergarten environment
Abstrakt: Moje bakalářská práce se bude zaměřovat na problematiku adaptace a začleňování dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí do prostředí mateřské školy. Jako cíl práce jsem si zvolila zjistit, jak se tyto děti budou adaptovat na nové prostředí mateřské školy a jak budou začleňovány do kolektivu vrstevníků. Dalšími cíli bude zjistit, jaké budou vztahy s vrstevníky a také jaké metody práce učitelů budou podporovat adaptaci těchto dětí. V teoretické části práce budou nejprve definovány pojmy jako "dítě ze sociokulturně znevýhodněného prostředí". Dále se práce zaměří na specifika výchovy a vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v předškolním věku, a to s ohledem na adaptaci, socializaci a začleňování do vrstevnického kolektivu. Praktická část práce se bude zabývat samotným výzkumem, který bude kombinovat metody pozorování a rozhovorů s paní učitelkami pracujícími s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Výzkum bude probíhat v září 2023 a v lednu 2024 v šesti mateřských školách. Na závěr práce budou navrženy vhodné postupy a metody práce při adaptaci a začleňování dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí do prostředí mateřské školy.
Abstrakt v dalším jazyce: My bachelor's thesis will focus on the issue of adaptation and integration of children from a socio-culturally disadvantaged environment into the kindergarten environment. As the goal of the work, I chose to find out how these children will adapt to the new environment of the kindergarten and how they will be integrated into the group of peers. Other goals will be to find out what relationships with peers will be like, as well as what methods of teachers' work will support the adaptation of these children. In the theoretical part of the thesis, terms such as "child from a socio-culturally disadvantaged environment" will first be defined. Furthermore, the work will focus on the specifics of the upbringing and education of children from a socio-culturally disadvantaged environment in preschool age, with regard to adaptation, socialization and inclusion in the peer group. The practical part of the work will deal with the research itself, which will combine the methods of observation and interviews with teachers working with children from a socio-culturally disadvantaged environment. The research will take place in September 2023 and January 2024 in six kindergartens. At the end of the work, appropriate procedures and work methods will be proposed for the adaptation and integration of children from a socio-culturally disadvantaged environment into the kindergarten environment.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Tereza Sefrankova.pdfPlný text práce7,7 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG-SvobodaM-49632.pdfPosudek oponenta práce67,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek vedouci BP_ T. Sefrankova.pdfPosudek vedoucího práce301,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sefrankova T..pdfPrůběh obhajoby práce31,87 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
3_BP_prilohy.pdfVŠKP - příloha7,26 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57265

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.