Název: Rozvrhovací úlohy
Další názvy: Timetabling Problems
Autoři: Schwarzová, Eliška
Vedoucí práce/školitel: Čada Roman, Doc. Ing. Ph.D.
Oponent: Holub Přemysl, Doc. RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/57298
Klíčová slova: teorie grafů;lineární programování;celočíselné lineární programování;rozvrhovací úlohy;ampl;asc rozvrhy
Klíčová slova v dalším jazyce: graph theory;linear programming;integer linear programming;timetabling problems;ampl;asc rozvrhy
Abstrakt: Tato bakalářská práce je věnována teoretické i praktické části rozvrhovacích úloh. V úvodu práce jsou nadefinovány pojmy potřebné při vytváření rozvrhů. Konkrétně se jedná o pojmy z teorie grafů a lineárního programování. Blíže specifikovaný je konkrétní typ celočíselného lineárního programování. Následně se zabýváme přímo úlohou na vytváření rozvrhů. V rámci této problematiky jsou nadefinovány proměnné vstupující do modelu a podmínky, které jsou obecně pro tyto modely stanoveny. V poslední části práce je praktické zpracování rozvrhů za pomoci řešičů v prostředí AMPL, k čemuž nám byla poskytnuta reálná data z 31. základní školy v Plzni. Tato škola na zpracování svých rozvrhů využívá aplikaci aSc Rozvrhy, kterou si v této části také představíme.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis is dedicated to both theoretical and practical parts of timetabling problems. Concepts needed for the construction of timetables are defined in the introductory part of the thesis. These are mainly concepts related to graph theory and linear programming. One particular type of linear programming is specified more closely. Up next, a specific timetabling problem is considered. In relation to this problem, variables and conditions which are typically used in such models are defined. In the last part of the thesis, a practical solution to a timetabling problem using real data, which were provided by 31st elementary school in Pilsen, can be found. This solution is made with the help of AMPL environment. Said school uses the aSc Rozvrhy application for solving their timetabling problems. This application is briefly introduced in the last part of the thesis as well.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMA)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Schwarzova.pdfPlný text práce2,95 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PO_Schwarzova.pdfPosudek oponenta práce1,29 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PV_Schwarzova.pdfPosudek vedoucího práce555,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
OB_Schwarzova.pdfPrůběh obhajoby práce205,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_-_Schwarzova_prilohy.zipVŠKP - příloha283,18 kBZIPZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57298

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.