Název: | MÉDIA A EXPERIMENT |
Další názvy: | MEDIA AND EXPERIMENT |
Autoři: | Starý, Vojtěch |
Vedoucí práce/školitel: | Merta Vladimír, Doc. akademický malíř |
Oponent: | Kellner Lukáš, MgA. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57312 |
Klíčová slova: | audiovize;linie;360kamera;kresba;experiment |
Klíčová slova v dalším jazyce: | audiovision;lines;360camera;drawing;experiment |
Abstrakt: | Během svého průzkumu v oblasti audiovizuální tvorby jsem se poprvé setkal s 360° kamerou během natáčení videoklipu. Jako kameraman jsem neustále sledoval technologické inovace, které se v tomto odvětví objevují, a tento nový typ kamery mě zaujal. Po pozorování jejího využití v komerčních i nekomerčních projektech jsem se rozhodl tento technologický nástroj vyzkoušet sám. První zkušenost s touto kamerou mě nadchla, a objevování dalších možností využití mě motivovalo k další práci s ní. Přestože jsem se původně soustředil převážně na komerční tvorbu videoklipů a jiných zakázek, postupně jsem začal uvažovat o využití 360° kamery i v rámci své nezávislé tvorby. Pociťoval jsem, že audiovizuální experimenty, na které jsem se zaměřoval, by mohly získat nový rozměr díky kombinaci této nové technologie s klasickým výtvarným médiem. Mým cílem bylo spojit možnosti 360° kamery s dlouhodobou zkušeností v kreslení a tvorbě hudby. Po několika pokusech jsem si uvědomil, že moje předchozí přístupy ke kresbě a postprodukci nejsou optimální. Rozhodl jsem se tedy pro změnu konceptu, který by umožnil lépe využít potenciál 360° kamery. Pro finální realizaci své práce jsem se rozhodl vytvořit prostorovou koláž, ve které by linie kreseb na skle a na stěnách stanu vytvářely dynamický vizuální zážitek. Při přípravě prostředí jsem zvolil festivalový party stan, který poskytoval vhodnou konstrukci pro využití světel a materiál s dostatečnou propustností světla. Během natáčení jsem se zaměřil na spontánní kresbu, která reagovala na rytmus hudby a vytvářela nepravidelné linie, jež se postupně překrývaly a měnily směr. Tento proces jsem vnímal jako experimentální a nechal jsem se vést intuicí a náhodou. V postprodukci jsem pak pracoval s principem, že každá linie vytvořená na skle či na stěnách reprezentuje zvuk. Sledoval jsem harmonii mezi vizuálním a zvukovým prvkem a snažil se vytvořit organický celek, který by diváka vtáhl do prožitku prostoru a hudby. Celý proces vytváření mého díla byl o neustálém experimentování, adaptaci a hledání optimálního spojení mezi novou technologií, klasickým výtvarným médiem a hudbou. Byla to pro mě cesta objevování a hledání nových možností v audiovizuální tvorbě. |
Abstrakt v dalším jazyce: | During my exploration in the field of audiovisual production, I encountered a 360° camera for the first time while shooting a music video. As a cameraman, I continuously monitored the technological innovations emerging in this industry, and this new type of camera intrigued me. After observing its use in both commercial and non-commercial projects, I decided to try out this technological tool myself. The initial experience with this camera excited me, and exploring further possibilities motivated me to continue working with it. Although I initially focused mainly on commercial video production and other commissioned work, I gradually began considering the use of a 360° camera in my independent projects. I felt that the audiovisual experiments I was focusing on could gain a new dimension through the combination of this new technology with traditional artistic mediums. My goal was to integrate the capabilities of the 360° camera with my extensive experience in drawing and music composition. After several attempts, I realized that my previous approaches to drawing and post-production were not optimal. Therefore, I decided to change the concept to better utilize the potential of the 360° camera. For the final realization of my work, I decided to create a spatial collage in which the lines of drawings on glass and on the walls of the tent would create a dynamic visual experience. During the preparation of the environment, I chose a festival party tent that provided a suitable structure for the use of lights and materials with sufficient light permeability. During the shooting, I focused on spontaneous drawing that responded to the rhythm of music and created irregular lines that gradually overlapped and changed direction. I perceived this process as experimental and allowed myself to be guided by intuition and chance. In post-production, I worked with the principle that each line created on the glass or walls represented sound. I aimed to achieve harmony between the visual and sound elements and tried to create an organic whole that would immerse the viewer in the experience of space and music. The entire process of creating my work was about constant experimentation, adaptation, and seeking the optimal connection between new technology, traditional artistic mediums, and music. It was a journey of exploration and discovering new possibilities in audiovisual production for me. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVU) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Sve_t linii__bakala_r_ska_ pra_ce_Vojte_ch_Stary_.pdf | Plný text práce | 13,72 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stary_v.docx | Posudek vedoucího práce | 39,95 kB | Microsoft Word XML | Zobrazit/otevřít |
Stary_o.docx | Posudek oponenta práce | 43,31 kB | Microsoft Word XML | Zobrazit/otevřít |
Stary.pdf | Průběh obhajoby práce | 78,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
SVE_T_LINII__VOJTE_CH_STARY_.zip | VŠKP - příloha | 363,63 MB | ZIP | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57312
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.