Název: Measuring the Influence of Alcohol Consumption on Presence in Virtual Reality
Measuring the Influence of Alcohol Consumption on Presence in Virtual Reality
Autoři: Genz, Fabio
Dreer, Fabian
Krötz, Florian
D’Amelio, Marco
Kranzlmüller, Dieter
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2024: full papers proceedings: 32. International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 177-186.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/57390
ISSN: 2464–4625 (online)
2464–4617 (print)
Klíčová slova: virtuální realita;přítomnost;konzumace alkoholu;interakce člověk-počítač;hry
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual reality;presence;alcohol consumption;human-computer-interaction;games
Abstrakt v dalším jazyce: We examine the influence of alcohol consumption on presence in Virtual Reality (VR) with both subjective and ob jective data. To measure the level of presence in VR we propose a method using four self-developed indicators, two subjective (Flow, Subjective Behaviour) and two objective ones (Objective Behaviour, Performance). To assess the validity of our method, we conducted a user study (n = 20). Although results show no significant correlations, we reveal two potential research gaps regarding the general threshold for measurable effects of alcohol consumption in VR and eventual gender differences. Besides the two research gaps, we show three further approaches for future work.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2024: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
B97-2024.pdfPlný text1,41 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57390

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.