Název: | Brain Computer Interfacing with a Virtual Environment |
Autoři: | Gamillscheg, Florian Ruprecht, Irena Settgast, Volker Pietroszek, Krzysztof Augsdoerfer, Ursula |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG 2024: full papers proceedings: 32. International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 331-338. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57407 |
ISSN: | 2464–4625 (online) 2464–4617 (print) |
Klíčová slova: | mozkové počítačové rozhraní;CAVE;virtuální realita;automatické virtuální prostředí Cave |
Klíčová slova v dalším jazyce: | brain computer interface;CAVE;virtual reality;Cave Automatic Virtual Environment |
Abstrakt v dalším jazyce: | Virtual Reality (VR) applications constantly strive for more realism, immersion and intuitive user experiences. Traditional VR controllers can hinder full immersion, since they form an additional barrier between the user’s thoughts or intentions and the virtual world. Brain computer interfaces (BCIs) have the potential to close this gap by enabling an immediate translation of human thoughts to commands that can be processed by a computer. This paper investigates the feasibility of employing an affordable commercial BCI device for VR interaction. In a preliminary study conducted in a Cave Automatic Virtual Environment (CAVE), we evaluate both the effectiveness and limitations of the popular BCI device Emotiv Insight |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG 2024: Full Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
D17-2024.pdf | Plný text | 3,05 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57407
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.