Title: | Indiáni v učebních materiálech - stereotypy versus realita |
Other Titles: | Native Americans in Teaching Materials - Stereotypes versus Reality |
Authors: | Lenková, Barbora |
Advisor: | Klečková, Gabriela |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/5879 |
Keywords: | Indiáni;stereotypy;učební materiály;kultura |
Keywords in different language: | Indians;stereotypes;teaching materials;culture |
Abstract: | Diplomová práce se zabývá problémem stereotypů, jejich definicí, rozeznáváním, původem, rolemi a typy. Dále se soustřeďuje na stereotypy o amerických indiánech a na stereotypy v učebních materiálech. Na základě teorie byl proveden praktický výzkum, který zanalyzoval přítomnost tématu amerických indiánů ve vybraných učebnicích. Je zanalyzováno umístění a kontext tématu amerických indiánů zmíněného v učebnicích a nakonec jsou výsledky shrnuty a prezentovány. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the problem of stereotypes, their definition, recognition, origin, role, and types. Further, it focuses on Native American stereotypes in particular and on stereotypes in teaching materials. Based on the theory, there was a research conducted analyzing the presence of the topic of Native American in chosen teaching materials for lower and upper secondary schools. The placement and context of the topic of Native Americans mentioned in the book are analyzed and, finally, the results are summarized and presented. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lenkova_DP.pdf | Plný text práce | 8,58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Lenkova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 102,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lenkova O.pdf | Posudek oponenta práce | 77,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Lenkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 35,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5879
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.