Název: | Prefetching policies for remote walkthroughts |
Autoři: | Zach, Christopher Karner, Konrad |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2002: Short Communication Papers: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň: Conference proceedings, p. 153-159. |
Datum vydání: | 2002 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/D89.pdf http://hdl.handle.net/11025/6049 |
ISBN: | 1213-6972 (hardcopy) 1213-6980 (CD-ROM) 1213-6964 (on-line) |
Klíčová slova: | 3D data streamování;síťová grafika;vzdálený průchod;real-time vykreslování |
Klíčová slova v dalším jazyce: | 3D data streaming;network graphics;remote walkthrough;realtime rendering |
Abstrakt: | We present a 3D data streaming approach for remote walkthroughs, that integrates local optimization techniques for realtime rendering with prefetching techniques for remote scene graphs. Especially culling methods, that don't possess frame to frame coherence, can successfully be combined with remote scene databases, if the prefetching algorithm is adapted accordingly. We present a quantitative transmission policy, that takes the limited bandwidth of the network and the limited memory available at the client computer into account. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2002: Short Communication Papers |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
D89.pdf | Plný text | 154,06 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/6049
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.