Název: Improved Illumination Estimation for Photon Maps in Architectural Scenes
Autoři: Tobler, F.
Maierhofer, Stefan
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2006: Full Papers Proceedings: The 14-th international Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 – February 2, 2006, p. 257-262.
Datum vydání: 2006
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Full/!WSCG2006_Full_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6854
ISBN: 80-86943-03-8
Klíčová slova: mapování fotonů;globální osvětlení;odhad hustoty
Klíčová slova v dalším jazyce: photon mapping;global illumination;density estimation
Abstrakt: The photon map algorithm provides a number of advantages for fast global illumination algorithms. In order to calculate the illumination at each point in a scene, the photon density needs to be estimated. Standard estimation methods will have problems with typical architectural scenes, as walls and corners will lead to undesirable light and shadow leaks. We introduce a new method for estimating photon density in photon maps, that is especially suited for calculating global illumination in architectural scenes. By providing additional information using a limited number of ray-casts, shadow and light leaks can be significantly reduced, thereby resulting in a significant improvement in the speed and accuracy of global illumination algorithms based on photon maps.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2006: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Tobler.pdfPlný text3,08 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6854

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.