Název: Distributed VFX Architecture for SPH Simulation
Autoři: Morgenroth, Dieter
Weiskopf, Daniel
Eberhardt, Bernhard
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2013, vol. 21, no. 3, p. 163-172.
Datum vydání: 2013
Nakladatel: Václav Skala - Union Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013_J_WSCG-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6986
ISSN: 1213–6972 (Hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: numerická hydrodynamika;VFX potrubí;přímé vykreslování paprsku;implicitní plochy
Klíčová slova v dalším jazyce: smoothed particle hydrodynamics;VFX pipeline;direct ray tracing;implicit surfaces
Abstrakt: We propose an approach to simulating and rendering physically based fluid effects in a VFX production environment using a client/server architecture that is practical for distributed simulation resources and that can be seamlessly integrated into commercial 3D animation packages. The fluid simulation implements smoothed particle hydrodynamics (SPH). We extend the concept of surface particles by introducing blind particles that facilitate efficient direct raytracing of isosurfaces. We evaluate the performance of our approach with local simulation on CPUs and GPUs and distributed GPU simulation. We demonstrate the integration into the animation package 3ds Max and the VRay raytracer. The usability of the VFX production pipeline is assessed by a user study with VFX professionals and animation experts.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 21, Number 3 (2013)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Morgenroth.pdfPlný text1,39 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6986

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.