Název: | Creating Finite Element Models of Facial Soft Tissue |
Autoři: | Warburton, Mark Maddock, Steve |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2013, vol. 21, no. 3, p. 215-224. |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Václav Skala - Union Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013_J_WSCG-3.pdf http://hdl.handle.net/11025/6987 |
ISSN: | 1213–6972 (Hardcopy) 1213–6980 (CD-ROM) 1213–6964 (on-line) |
Klíčová slova: | fyzikální modelování;modelování měkkých tkání;modelování obličeje;fyzikální animace;metoda konečných prvků |
Klíčová slova v dalším jazyce: | physically-based modelling;soft-tissue modelling;face modelling;physically-based animation;finite element method |
Abstrakt: | Physically-based animation techniques enable more realistic and accurate animation to be created. Such approaches require the creation of a complex simulation model that, for computer graphics applications, can efficiently produce realistic-looking animations. We present a process to automatically create animatable nonconforming hexahedral finite element (FE) simulation models of facial soft tissue, including automatic computation of skin layers and element material properties, muscle properties and boundary conditions, making them immediately ready for simulation. Using the GPU, the detailed models can simulate complex gross and fine-scale behaviour, such as wrinkling. Our process can also be used to create a multi-layered FE model of any object (not just soft tissue). |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 21, Number 3 (2013) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Warburton.pdf | Plný text | 5,52 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/6987
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.