Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSlavík, Jan
dc.contributor.authorTotzauerová, Ladislava
dc.contributor.refereeVančát, Jaroslav
dc.date.accepted2013-08-26
dc.date.accessioned2014-02-06T12:29:26Z
dc.date.available2010-12-03cs
dc.date.available2014-02-06T12:29:26Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-07-12
dc.identifier44157
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/7324
dc.description.abstractEtablovaným cílem diplomové práce je zabývat se povahou počítačové hry z hlediska poznávání a jejích účinků na hráče. Zaměřím se na specifický typ poznávání prostřednictvím zážitku z herní aktivity s ergodickou formou narativu v počítačových hrách. Při analýze vycházím z artefiletického pojetí a věnuji se konceptům výtvarných kvalit. Tato povaha média by měla nastínit jeho potenciální přínos v systému vzdělávání. Ergodická forma mi svým důrazem na aktivitu recipienta umožňuje sledovat proces utváření konceptu, a tak co nejlépe analyzovat, co a jakým způsobem může recipient v průběhu počítačové hry poznávat. Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci a rozvíjí téma v hlubším kontextu, který je v předchozích řádcích zmíněný. Teoretická část vychází z textů teoretiků, kteří se studiem her zabývají a měly by svým způsobem doložit jejich potřebnost v nejobecnějším smyslu. Výzkumná část bude zaměřena na kategorizaci herních žánrů, které budou interpretovány z interakce mezi uživatelem a médiem. Preferovanou metodou ve výzkumné části bude případová studie, která se soustředí na specifické prožitky a projevy uživatele při hraní počítačové hry.cs
dc.format86 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=44157-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectartefiletikacs
dc.subjectvýtvarné kvalitycs
dc.subjectmodel MDAcs
dc.subjectestetický zážitekcs
dc.subjectergodické formy narativucs
dc.subjectpočítačová hra jako uměnícs
dc.titleSpecifičnost poznání prostřednictvím počítačových her v kontextu výtvarného zážitkucs
dc.title.alternativeThe specificity of knowledge through computer games in the context of aestheticen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra výtvarné kulturycs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe objective of this thesis is to discuss the nature of a computer game in terms of cognition and its effects on the players. I focus on a specific type of cognition; the cognition through the experience from the gaming activity with an ergodic form of narrative in computer games. In the analysis, I draw inspiration from an artphiletic interpretation and study concepts of artistic qualities. This attribute of the media should outline its potential contribution to the educational system. Through its emphasis on the recipient's activity, the ergodic form enables me to monitor the process of the concept making and helps me to better analyse how the recipient is influenced by the cognition while playing computer games. In this thesis, I build on my bachelor thesis and develop the topic in a deeper, aforementioned context. The theoretical part is based on various texts of theoreticians who study computer games and should demonstrate the usefulness of the latter in the broadest sense. The research part focuses on a classification of different game genres, which is interpreted from the point of interaction between the user and the media. The preferred method in the research part is a case study, which focuses on specific experiences and expressions of users while playing computer games.en
dc.subject.translatedartephileticsen
dc.subject.translatedartistic qualitiesen
dc.subject.translatedmodel MDAen
dc.subject.translatedaesthetic experienceen
dc.subject.translatedergodic forms of narrativeen
dc.subject.translatedcomputer game as arten
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMOVA_PRACE_TOTZAUEROVA_2013.pdfPlný text práce2,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Totzauerova-Scan-vedouci-Slavik-2013.PDFPosudek vedoucího práce3,23 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Totzauerova-Scan-oponent-Vancat-2013.PDFPosudek oponenta práce1,85 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Totzauerova Ladislava_2013.PDFPrůběh obhajoby práce1,79 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/7324

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.