Title: | Návrh osvětlovací soustavy |
Other Titles: | Designing of a lighting systems |
Authors: | Švarc, Jiří |
Advisor: | Mühlbacher, Jan |
Referee: | Benešová, Hana |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/7468 |
Keywords: | osvětlovací soustava;měření osvětlení;technická zpráva;návrh;ekonomická bilance |
Keywords in different language: | lighting system;measuring of lighting;technical document;design;economic balance |
Abstract: | Předkládaná diplomová práce specifikuje školní prostory, učebny a tělocvičnu na základní škole v Karlových Varech Tuhnicích z hlediska návrhu elektrické osvětlovací soustavy. Nejprve je provedeno měření stávajícího osvětlení, dále pak je projektován technický návrh, a to ve čtyřech různých variantách. Následně je v práci popsán projekt vzájemného porovnání projektovaných návrhů a vypracovaná ekonomická a energetická bilance celkově navržené soustavy. |
Abstract in different language: | This technical graduation theses specifies school premises, classrooms and gym at the elementary school in Karlovy Vary Tuhnice from the view of designing of electrical lighting system. There is realized measuring of present lighting, then there is projected new designing at four different versions in this thesis. This project describes mutual comparison of all projected propositions and there is prepared economic and energetic balance of final designed system. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KET) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
_DP_Svarc_2013.pdf | Plný text práce | 4,87 MB | Adobe PDF | View/Open |
053643_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 270,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
053643_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 579,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
053643_hodnoceni.pdf | Průběh obhajoby práce | 191 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/7468
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.