Název: Implementing interactive 3D segmentation on CUDA using graph-cuts and watershed transformation
Autoři: Kolomazník, Jan
Horáček, Jan
Krajíček, Václav
Pelikán, Josef
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2012: Poster Papers Proceedings: The 20th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in cooperation with EUROGRAPHICS: Plzen, Czech Republic, June 26-28, 2012, p. 35-38.
Datum vydání: 2012
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2012/!_2012-Posters-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/763
ISBN: 978-80-86943-80-0
Klíčová slova: 3D segmentace;počítačové zpracování grafů
Klíčová slova v dalším jazyce: 3D segmentation;CUDA;computer graph processing
Abstrakt: In this paper we present a novel scheme for a very fast implementation of volumetric segmentation using graph cuts. The main benefit of this work is our approach to non-grid region adjacency processing on CUDA which to our knowledge has not been done yet in any efficient way. The watershed transform radically reduces the number of vertices for graph processing. Everything starting from watershed transformation and ending with graph cut was parallelized and is performed directly on the GPU.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2012: Poster Paper Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kolomaznik.pdf395,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/763

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.