Title: Diagnostika a analýza rovnováhových schopností a posturální stability u vybrané skupiny studentů tělesné výchovy FPE ZČU v Plzni
Other Titles: Diagnosing and analyzing balance abilities and postural stability: A case study of Physical Education students at the Faculty of Education, University of West Bohemia
Authors: Malíková, Ivana
Advisor: Šrámková, Petra
Referee: Bursová, Marta
Issue Date: 2013
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/8043
Keywords: schopnost;rovnováhová schopnost;postura
Keywords in different language: ability;balance ability;posture
Abstract: Diplomová práce přináší diagnostiku a analýzu úrovně rovnováhových schopností a stavu statické sloţky posturální funkce u aktivně sportující populace studentů tělovýchovného oboru v dospělém věku. Výzkum proběhl ve formě longitudiální studie. Vstupní a výstupní diagnostice se podrobilo 25 probandů. Výsledky byly vyhodnoceny pomocí matematicko statistických metod. Práce stanovuje závěry a doporučení pro teorii a praxi.
Abstract in different language: This graduate thesis focuses on diagnostics and analysis of balance abilities and conditions of static postural functions of students specializing in physical education. Motor tests of input and output diagnostics were done with 25 students. The collected data were analyzed using mathematical - statistical methods. The thesis concludes with recommendations for theory and practice.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Ivana Malikova.pdfPlný text práce1,52 MBAdobe PDFView/Open
MALIKOVA VP.pdfPosudek vedoucího práce734,39 kBAdobe PDFView/Open
MALIKOVA OP.pdfPosudek oponenta práce1,14 MBAdobe PDFView/Open
MALIKOVA.pdfPrůběh obhajoby práce193,13 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/8043

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.