Title: | Diagnostika a analýza rovnováhových schopností a posturální stability u vybrané skupiny studentů tělesné výchovy FPE ZČU v Plzni |
Other Titles: | Diagnosing and analyzing balance abilities and postural stability: A case study of Physical Education students at the Faculty of Education, University of West Bohemia |
Authors: | Malíková, Ivana |
Advisor: | Šrámková, Petra |
Referee: | Bursová, Marta |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8043 |
Keywords: | schopnost;rovnováhová schopnost;postura |
Keywords in different language: | ability;balance ability;posture |
Abstract: | Diplomová práce přináší diagnostiku a analýzu úrovně rovnováhových schopností a stavu statické sloţky posturální funkce u aktivně sportující populace studentů tělovýchovného oboru v dospělém věku. Výzkum proběhl ve formě longitudiální studie. Vstupní a výstupní diagnostice se podrobilo 25 probandů. Výsledky byly vyhodnoceny pomocí matematicko statistických metod. Práce stanovuje závěry a doporučení pro teorii a praxi. |
Abstract in different language: | This graduate thesis focuses on diagnostics and analysis of balance abilities and conditions of static postural functions of students specializing in physical education. Motor tests of input and output diagnostics were done with 25 students. The collected data were analyzed using mathematical - statistical methods. The thesis concludes with recommendations for theory and practice. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DP Ivana Malikova.pdf | Plný text práce | 1,52 MB | Adobe PDF | View/Open |
MALIKOVA VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 734,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
MALIKOVA OP.pdf | Posudek oponenta práce | 1,14 MB | Adobe PDF | View/Open |
MALIKOVA.pdf | Průběh obhajoby práce | 193,13 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/8043
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.