Název: | SVG rendering of digital images: an overview |
Autoři: | Battiato, Sebastiano Di Blasi, Gianpiero Gallo, Giovanni Nicotra, Salvo Messina, Giuseppe |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2005: Posters: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, p. 1-2. |
Datum vydání: | 2005 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Poster/!WSCG2005_Poster_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/883 |
ISBN: | 80-903100-8-7 |
Klíčová slova: | škálovatelná vektorová grafika;triangulace;vektorizace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | scalable vector graphics;triangulation;vectorialization |
Abstrakt: | The SVG (Scalable Vector Graphics) standard allows representing complex graphical scenes by a collection of graphic vectorial-based primitives, offering several advantages with respect to classical raster images such as: scalability, resolution independence, etc. In this paper we present a full comparison between some advanced raster to SVG algorithms: SWaterG, SVGenie, SVGWave and Vector Eye. SWaterG works by a watershed decomposition coupled with some ad-hoc heuristics, SVGenie and SVGWave use a polygonalization based respectively on Data Dependent and Wavelet triangulation, while Vector Eye is a commercial tool. Final quality has been assessed over a large dataset of images both in terms of PSNR and compression ratio. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2005: Posters |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Battiato.pdf | 184,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/883
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.