Název: | Pedagogická práce s nadanými dětmi z pohledu učitelů plzeňských mateřských škol |
Další názvy: | Pedagogical work with gifted children from the perspective of Pilsen kindergarten |
Autoři: | Janoušková, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Sovová, Pavla |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9003 |
Klíčová slova: | nadané dítě;nadání;talent;předškolní výchova;Rámcový vzdělávací program |
Klíčová slova v dalším jazyce: | gifted child;gift;talent;preschool education;Framework educational programme |
Abstrakt: | Anotace bakalářská práce na téma: Pedagogická práce s nadanými dětmi z pohledu učitelů plzeňských MŠ Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou celkem 4 kapitoly. První kapitola je zaměřena na definici pojmu nadání a jednotlivé modely nadání. V druhé části se věnuji jednotlivým druhům nadání. Ve třetí části se zaměřuji hlavně na identifikaci nadaných dětí ? jejich charakteristiku, projevy chování a možné problémy spojené s nadáním. V poslední části jsem se zaměřila na vzdělávání nadaných dětí z pohledu RVP a školského zákona. V praktické části jsem za pomoci výzkumné sondy zjišťovala konkrétní problémy při práci s nadanými dětmi z pohledu učitelů/učitelek Plzeňských MŠ. Otázky z dotazníku jsem jednotlivě vyhodnotila a zpracovala v grafech. V poslední části práce jsem uvedla náměty pro různé činnosti s nadanými dětmi. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Bachelor thesis on topic: Pedagogical work with gifted children from kindergarten teachers' view in Pilsen kindergartens The work is divided into theoretical and practical part. Theoretical part has 4 chapters: First chapter focuses on definition of talent and each model of talent. The second part is devoted to each type of talent. The third part focuses mainly on identification of gifted children - their characteristics, behaviors and possible problems associated with talents. Last part is focused on education of gifted children in terms of Framework educational program and Education Act. In practical part I examined specific issues in working with gifted children from the perspective of kindergarten teachers in Pilsen region using research probe. Questions from questionnaire were individually assessed and processed into charts. In last part I introduce ideas for different activities with gifted children. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
finalni bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 2,9 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Janouskova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 40,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Janouskova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 43,52 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Janouskova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 14,6 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/9003
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.