Název: | Vliv hlasové edukace na sebepercepci hlasu u pedagogů mateřských škol |
Další názvy: | The Effects of Vocal Education on Kindergarten Teachers? Self-Perception of Voice |
Autoři: | Králíčková, Kateřina |
Vedoucí práce/školitel: | Sovová, Pavla |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9007 |
Klíčová slova: | hlas;předškolní pedagog;fyziologie hlasu;sebepercepce;hlasová hygiena |
Klíčová slova v dalším jazyce: | voice;preschool teacher;physiology of voice;self-perception;vocal hygiene |
Abstrakt: | Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, zda je sebepercepce hlasu učitelů mateřských škol závislá na jejich vzdělání. V teoretické části uvádím krátký popis fyziologie hlasu a věnuji se popisu práce učitele mateřské školy jakoţto hlasového profesionála. Dále zde uvádím zásady hlasové hygieny a věnuji se hlasové sebe-precepci. V části praktické se věnuji výzkumu. Provedla jsem dotazníkové šetření pomocí upraveného dotazníku VHI (Voice handicap index). Dotazník jsem doplnila o otázky, které byly pro můj výzkum podstatné. Zjistila jsem, ţe vzdělání nemá vliv na hlasové sebevnímání. Jinak tomu je u učitelů, kteří se zúčastnili jakéhokoliv dalšího vzdělání, které se týkalo přímo hlasu a hlasové hygieny. Tito učitelé dokáţí lépe popsat své problémy s hlasem a spíše si je včas uvědomí. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of this thesis is to establish whether kindergarten teachers? self-perception of voice depends on their education. In the theoretical part, I present a short description of the physiology of human voice as well as a description of the work of kindergarten teachers as representatives of professional voice users. I list the rules of vocal hygiene and discuss self-perception of voice. The practical part is dedicated to research. I have conducted a questionnaire survey using an adjusted VHI (Voice handicap index) questionnaire. I added questions which were essential to my research. I have established that education has no effect on voice self-perception. However, teachers who have participated on voice and vocal hygiene training in the past can better describe their vocal complaints and become aware of them more readily. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Kralickova Katerina 2013.pdf | Plný text práce | 1,19 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kralickova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 32,76 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
kralickova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 33,1 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kralickova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 10,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/9007
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.