Název: | Možnosti dramatických aktivit v integraci cizinců |
Další názvy: | The possibily of drama activities in the integration of foreigners |
Autoři: | Vernerová, Andrea |
Vedoucí práce/školitel: | Černík, Roman |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9997 |
Klíčová slova: | cizinci;integrace;dramatické aktivity;kurzy českého jazyka;sociální služby |
Klíčová slova v dalším jazyce: | foreigners;integration;drama activities;czech language courses;social services |
Abstrakt: | Diplomová práce na téma ?Možnosti dramatických aktivit v integraci cizinců? pojednává o znalosti českého jazyka, který je hlavním předpokladem úspěšné integrace, a využití prvků dramatické výchovy při jeho výuce. Teoretická část se zabývá pojmy cizinci, integrace, dramatická výchova a sociální služby. Dále jsou zde popsány kurzy češtiny a neziskové organizace v Plzni, které je poskytují. Praktická část je zaměřena na tři poradny, u kterých se zkoumá průběh kurzů českého jazyka, role sociálního pracovníka při jejich realizaci a způsob využití dramatických aktivit při výuce. Na závěr je navrženo několik cvičení, které mohou sloužit jako inspirace k probíraným tématům a aktivnějšímu zapojení sociálního pracovníka do výuky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The Diploma thesis ?The possibility of drama activities in the integration of foreigners" is about knowledge of the Czech language as a key prerequisite for a successful integration and the use of drama elements in education. The theoretical part deals with terms as foreigners, integration, drama education and social services. Further, there is a description of Czech language courses provided by non-profit organizations in Pilsen. The research is focused on three centers and examines the process of Czech language courses, the role of a social worker during the realization and the way of using drama activities in teaching. Finally, several exercises are suggested as an inspiration to discussed topics and for more active involvement of social workers in the lectures. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_Andrea Vernerova.pdf | Plný text práce | 494,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vernerova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 34,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vernerova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 41,05 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vernerova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 11,76 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/9997
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.