Název: | Simulation of Massive Multibody Systems |
Autoři: | Tasora, Alessandro Negrut, Dan Anitescu, Mihai Mazhar, Hammad Heyn, Toby David |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG 2010: Full Papers Proceedings: 18th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 57-64. |
Datum vydání: | 2010 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_FULL-proceedings.pdf http://hdl.handle.net/11025/10873 |
ISBN: | 978-80-86943-88-6 |
Klíčová slova: | multibody systémy;grafické procesory;počítačová simulace;paralelní výpočty;detekce kolizí |
Klíčová slova v dalším jazyce: | multibody systems;graphic processing units;computer simulation;parallel computing;collision detection |
Abstrakt: | We describe an efficient method for the simulation of complex scenarios with millions of frictional contacts and mechanical constraints. To this end, the GPU processors of the modern graphic boards are used to solve the differential inclusion problem that represents the most challenging part of the multi–rigid–body problem. Thank to the massive parallelism offered by GPU boards, we are able to simulate sand, granular materials, soils and other complex physical scenarios with a large speedup respect to serial CPU–based algorithms. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG 2010: Full Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Tasora.pdf | Plný text | 648,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10873
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.