Název: Simulation of Massive Multibody Systems
Autoři: Tasora, Alessandro
Negrut, Dan
Anitescu, Mihai
Mazhar, Hammad
Heyn, Toby David
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2010: Full Papers Proceedings: 18th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 57-64.
Datum vydání: 2010
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_FULL-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10873
ISBN: 978-80-86943-88-6
Klíčová slova: multibody systémy;grafické procesory;počítačová simulace;paralelní výpočty;detekce kolizí
Klíčová slova v dalším jazyce: multibody systems;graphic processing units;computer simulation;parallel computing;collision detection
Abstrakt: We describe an efficient method for the simulation of complex scenarios with millions of frictional contacts and mechanical constraints. To this end, the GPU processors of the modern graphic boards are used to solve the differential inclusion problem that represents the most challenging part of the multi–rigid–body problem. Thank to the massive parallelism offered by GPU boards, we are able to simulate sand, granular materials, soils and other complex physical scenarios with a large speedup respect to serial CPU–based algorithms.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2010: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Tasora.pdfPlný text648,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10873

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.