Název: GPU-Based Adaptive-Subdivision for View-Dependent Rendering
Autoři: Bauman, Gilad
Livny, Yotam
El-Sana, Jihad
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2009: Full Papers Proceedings: The 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia Plzen, Czech Republic, February 2 - 5, 2009, p. 203-210.
Datum vydání: 2009
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2009/Papers_2009/!_WSCG2009_Full_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/10907
ISBN: 978-80-86943-93-0
Klíčová slova: grafické procesory;podrozdělené plochy;míra detailu;vykreslování
Klíčová slova v dalším jazyce: graphic processing units;subdivision surfaces;level of detail;rendering
Abstrakt: In this paper, we present a novel view-dependent rendering approach for large polygonal models. In an offline stage, the input model is simplified to reach a light coarse representation. Each simplified face is then assigned a displacement map, which resembles the geometry of the corresponding patch on the input model. At runtime, the coarse representation is transmitted to the graphics hardware at each frame. Within the graphics hardware, the GPU subdivides each face with respect to the viewparameters, and adds fine details using the assigned displacement map. Initial results show that our implementation achieves quality images at high frame rates.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2009: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bauman.pdfPlný text945,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10907

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.