Název: | GPU-Based Adaptive-Subdivision for View-Dependent Rendering |
Autoři: | Bauman, Gilad Livny, Yotam El-Sana, Jihad |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2009: Full Papers Proceedings: The 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia Plzen, Czech Republic, February 2 - 5, 2009, p. 203-210. |
Datum vydání: | 2009 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2009/Papers_2009/!_WSCG2009_Full_final.zip http://hdl.handle.net/11025/10907 |
ISBN: | 978-80-86943-93-0 |
Klíčová slova: | grafické procesory;podrozdělené plochy;míra detailu;vykreslování |
Klíčová slova v dalším jazyce: | graphic processing units;subdivision surfaces;level of detail;rendering |
Abstrakt: | In this paper, we present a novel view-dependent rendering approach for large polygonal models. In an offline stage, the input model is simplified to reach a light coarse representation. Each simplified face is then assigned a displacement map, which resembles the geometry of the corresponding patch on the input model. At runtime, the coarse representation is transmitted to the graphics hardware at each frame. Within the graphics hardware, the GPU subdivides each face with respect to the viewparameters, and adds fine details using the assigned displacement map. Initial results show that our implementation achieves quality images at high frame rates. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2009: Full Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bauman.pdf | Plný text | 945,06 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10907
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.