Název: Trading Time for Space: an O(1) Average time Algorithm for Point-in-Polygon Location Problem. Theoretical Fiction or Practical Usage?
Autoři: Skala, Václav
Citace zdrojového dokumentu: Machine Graphics and Vision. 1996, vol. 5, no. 3, p. 483-494.
Datum vydání: 1996
Typ dokumentu: preprint
preprint
URI: http://hdl.handle.net/11025/11815
ISSN: 1230-0535
Klíčová slova: struktura dat;složitost algoritmů;geometrie
Klíčová slova v dalším jazyce: data structure;algorithm complexity;geometry
Abstrakt: Algorithms for Point in polygon problem solution are very often used especially in computer graphics applications The naive implementation has O(N) processing time complexity or O(lg N) complexity if a convex polygon is considered . A new algorithm of O(l) processing complexity was developed . The important feature of the algorithm is that preprocessing complexity is O (N) and memory requirements depend on geometrical properties of the given polygon Usage of the algorithm is expected in applications where many points are tested whether resides in the given polygon or not. The presented approach can be considered as alternative to the parallel processing usage. Experimental results are included, too.
Vyskytuje se v kolekcích:Preprinty / Preprints (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Skala_1996_POINT-IN.pdfPlný text796,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11815

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.