Název: | Point in Polygon Algorithm with O(1) Complexity |
Autoři: | Skala, Václav |
Datum vydání: | 1994 |
Typ dokumentu: | preprint preprint |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/11833 |
Klíčová slova: | struktura dat;mnohostěny;složitost algoritmů;geometrie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | data structure;polygons;algorithm complexity;geometry |
Abstrakt: | Algorithms for point-in-polygon problem solution are very often used in computer graphics applications. The naive implementation has O(N) processing time complexity or O(lg N)complexity if a convex polygon is considered. A new algorithm of O(l) processing complexity was developed. The important feature of the algorithm is that preprocessing complexity is O(N) and memory requirements depend on geometrical properties of the given polygon. Usage of the algorithm is expected in applications where many points are tested whether resides in the given polygon or not. The presented approach can be considered as alternative to the parallel processing usage. Experimental results are includes, too. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Preprinty / Preprints (KIV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Skala_1994_Clip-SQRT-TR.pdf | Plný text | 534,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/11833
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.