Název: Point in Polygon Algorithm with O(1) Complexity
Autoři: Skala, Václav
Datum vydání: 1994
Typ dokumentu: preprint
preprint
URI: http://hdl.handle.net/11025/11833
Klíčová slova: struktura dat;mnohostěny;složitost algoritmů;geometrie
Klíčová slova v dalším jazyce: data structure;polygons;algorithm complexity;geometry
Abstrakt: Algorithms for point-in-polygon problem solution are very often used in computer graphics applications. The naive implementation has O(N) processing time complexity or O(lg N)complexity if a convex polygon is considered. A new algorithm of O(l) processing complexity was developed. The important feature of the algorithm is that preprocessing complexity is O(N) and memory requirements depend on geometrical properties of the given polygon. Usage of the algorithm is expected in applications where many points are tested whether resides in the given polygon or not. The presented approach can be considered as alternative to the parallel processing usage. Experimental results are includes, too.
Vyskytuje se v kolekcích:Preprinty / Preprints (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Skala_1994_Clip-SQRT-TR.pdfPlný text534,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11833

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.