Název: | Scalable rendering for very large meshes |
Autoři: | Chajdas, Matthäus G. Reitinger, Matthias Westermann, Rüdiger |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG 2014: Full Papers Proceedings: 22nd International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 77-86. |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013-WSCG-Full-proceedings.pdf http://hdl.handle.net/11025/11916 |
ISBN: | 978-80-86943-74-9 |
Klíčová slova: | počítačová grafika;vykreslování;míra detailu;model |
Klíčová slova v dalším jazyce: | computer graphics;rendering;level of detail;model |
Abstrakt: | In this paper, we present a novel approach for rendering of very large polygonal meshes consisting of several hundred million triangles. Our technique uses the rasterizer exclusively to allow for high-quality, anti-aliased rendering and takes advantage of a compact, voxel-based level-of-detail simplification. We show how our approach unifies streaming, occlusion culling, and level-of-detail into a single rasterization based pipeline. We also demonstrate how our level-of-detail simplification can be quickly computed, even for the most complex polygonal meshes. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG 2014: Full Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Chajdas.pdf | Plný text | 10,1 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/11916
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.