Název: Námět, koncept a prekoncept ve výtvarné výchově
Další názvy: Theme, concept and preconcept in art education
Autoři: Kokošková, Michaela
Vedoucí práce/školitel: Slavík, Jan
Oponent: Lukavský, Jindřich
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12284
Klíčová slova: námět;koncept;prekoncept;transformace obsahu;tvůrčí proces
Klíčová slova v dalším jazyce: idea;concept;preconception;content transformation;creative process
Abstrakt: Co je vloženo do výsledné práce žáků? Jaké jsou jejich "skutečné" obsahy a jak je lze interpretovat? Jak rozpoznávat hodnotu práce a podle jakých kritérií posuzovat vztah mezi záměrem učitele a výsledkem práce žáků? Toto jsou otázky, na které jsem hledala odpovědi. Předmětem mé práce jsou různé stránky tvůrčího procesu se zdůrazněním bsahových transformací mezi námětem, prekonceptem a konceptem tvorby. V teorii bude využito poznatků z oborů zabývajících se uměleckou tvorbou pro aplikaci ve výtvarné výchově, zejména k problematice hodnocení žákovského tvůrčího díla. Cílem práce je získat poznatky o transformaci obsahu, která probíhá ve výtvarné výchově při řešení expresivních tvořivých úloh. Úkolem práce je zkoumání procesu expresivní tvorby od počátečních podnětů k realizaci artefaktu. Objektem práce bude žákovská výtvarná tvorba a má vlastní tvorba zkoumaná introspekcí a využitá ke komparaci s poznatky ze žákovské tvorby. Ke zkoumání bude využitý kvalitativní výzkumný design explorativní případové studie zaměřené na zkoumání fenoménu tvorby. Přínosem práce má být prohloubené poznání procesu obsahové transformace při výtvarné tvorbě.
Abstrakt v dalším jazyce: What is inside of the student's work? What are they "real" content and how can we interpret them? How to recognize the value of their works and by witch criteria can we adjudicate the relationship between the teacher 's intention and the results of the student's work? These are the questions, which I was looking for the answers. The main subject of my thesis are different ways of the creative process with the content transformation's highlight between the theme the pre-concept and the draft of their creation. In the part of theory will be used knowledge of the discipline dealing with artistic creation for the art education's application especially the issue the student's score. The aim of my work is get the knowledge the transformation of content, which taking place in art education in the solutions of the expressive creative exercise. The main task of my thesis is researching process of expressive creation from initial stimulus to the artifact's realization. The object of my thesis will be student's fine art and my own fine art, which will be examined introspection and will be used to comparison with findings with creation of pupils. To researching will be used qualitative research's design explorative case studies focused on exploring the phenomenon of creation. The main benefit of my work should be deeper of knowledge the process of content transformation in fine arts.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMOVA PRRACE_namet_koncept_prekoncept_MICHAELA KOKOSKOVA_2014.pdfPlný text práce5,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN - Kokoskova Michaela - vedouci - Slavik - 2014.pdfPosudek vedoucího práce1,91 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN - Kokoskova Michaela - oponent - Lukavsky - 2014.pdfPosudek oponenta práce1,35 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Kokoskova Michaela 2014.pdfPrůběh obhajoby práce369,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12284

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.