Název: Alžírská stopa ve francouzském filmu
Další názvy: Algerian trace in the French film
Autoři: Kutáčová, Ivana
Vedoucí práce/školitel: Černíková, Veronika
Oponent: Fenclová, Marie
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12427
Klíčová slova: immigration algérienne;Algérie;France;Mehdi Charef;Rachid Bouchareb;FLE;enseignement;Le Thé au harem d'Archimede;Indigenes;Hors-la-loi;film ve výuce francouzského jazyka
Klíčová slova v dalším jazyce: Algerian immigration;Algeria;France;Mehdi Charef;Rachid Bouchareb;teaching of French;Le Thé au harem d'Archimede;Indigenes;Hors-la-loi;films in education of french language
Abstrakt: Tato diplomová práce má za cíl ukázat, že je možné poskytnout studentům českých středních škol základní informace o alžírské imigraci ve Francii a zároveň zlepšit jejich úroveň francouzského jazyka. Práce navrhuje konkrétní způsob spočívající v užití filmů, jakožto autentických materiálů, v hodinách francouzštiny. Teoretická část poskytuje obecné údaje o alžírské imigraci ve Francii a vysvětluje některé odborné názvy vyskytující se v textu diplomové práce. Nakonec představuje a rozebírá tři dané filmy - "Thé au harem d'Archimede" (1985) Mehdiho Charefa, "Indigenes" (2006) a "Hors-la-loi" (2010) Rachida Bouchareba. Praktická část uvádí do problematiky kultury a dále popisuje princip použití videa ve výuce francouzštiny. Hlavní složka této části nabízí množství různých aktivit vytvořených na základě konkrétních filmů. Jednotlivá cvičení mají dva hlavní cíle, z nichž prvním je vyvolat debatu o daném tématu a přimět studenty o něm přemýšlet. Druhým cílem je rozvoj jazykových schopností žáka, čehož je docíleno obsahem samotných cvičení - konkrétně jejich zaměřením na slovní zásobu a gramatiku. Část aktivit byla vyzkoušena v praxi během výuky v jazykové škole v Plzni. Výsledky tohoto výzkumu jsou shrnuty na závěr této diplomové práce.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of the master thesis is to show that it is possible to give the Czech high school students some basic information about the Algerian immigration in France, as well as to improve their level of the French language. The thesis proposes a concrete way consisting in the use of films, as the authentic materials, in the French classes. The theoretical part provides some general facts about the Algerian immigration in France and it explains some of the terms used in the text of the thesis. Finally, it presents and analyzes three given films "Thé au harem d'Archimede" (1985) by Mehdi Charef, "Indigenes" (2006) and "Hors-la-loi" (2010) by Rachid Bouchareb. The practical part introduces to the matters of the culture and then the use of films in the education of the French language. The main component of this part offers a number of various activities created on the basis of the concrete films. The exercises have two main objectives. The first objective is to provoke a debate concerning the given topic and make the students think about it. The second objective is to develop the students' language abilities, as the exercises concern the vocabulary and grammar. Some of the activities were tried out during the teaching practice in a language school in Pilsen. The results of this research are summed up at the end of the thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Kutacova.pdfPlný text práce2,53 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kutacova vedouci.PDFPosudek vedoucího práce84,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kutacova oponent.PDFPosudek oponenta práce84,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kutacova obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce465,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12427

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.