Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHorová, Helena
dc.contributor.authorStará, Radka
dc.contributor.refereeFenclová, Marie
dc.date.accepted2014-06-06
dc.date.accessioned2015-03-25T09:26:01Z-
dc.date.available2013-04-30cs
dc.date.available2015-03-25T09:26:01Z-
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier59348
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12435
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je výuka gramatiky textu v hodinách francouzštiny na středních školách. Cílem práce je pak definovat tuto disciplínu a její základní koncepty, dále potom navrhnout cvičení, která by studentům středních škol měla pomoci zdokonalit porozumění textu. Teoretická část nejdříve nabízí definice základních termínů. Nejdůležitější kapitolou této části je bezpochyby kapitola věnující se problematice textové koherence a koheze, jelikož tyto dva koncepty jsou, v rámci gramatiky textu, stěžejní. Následující praktická část obsahuje navrhovaná cvičení k procvičování gramatiky textu. Jednotlivá cvičení se týkají vždy jednoho konkrétního tématu, poslední text je jakýmsi souhrnným cvičením a vztahuje se k němu více úkolů. Navrhovaná cvičení by mohla být využita vyučujícími FLE na středních školách. Posloužit by mohla také samotným studentům při samostatném procvičování, jelikož za každým cvičením následuje správné řešení.cs
dc.format93 s. (108 098 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofrfr
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=59348-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectgramatika textucs
dc.subjectkoherencecs
dc.subjectkohezecs
dc.subjectkonektorycs
dc.subjecttémacs
dc.subjectrémacs
dc.titleGramatika textucs
dc.title.alternativeText grammaren
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra románských jazykůcs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe topic of this thesis is teaching of the text grammar in french lessons in secondary schools. The aim of this work is to define the discipline and its basic concepts, then propose exercises which could help high school students to improve reading comprehension . The theoretical part provides definitions of basic terms. The most important chapter of this part is undoubtedly the chapter devoted to the issue of textual coherence and cohesion, because these two concepts are, within the grammar of the text, crucial. The following practical part contains exercises for practicing the text grammar. Individual exercises are always related to a particular topic , the last text is a kind of a summary exercise and it is followed by more questions. The proposed exercises could be used by FLE teachers in secondary schools. They could be also useful for the students themselves since each exercise is followed by the correct solution.en
dc.subject.translatedtext grammaren
dc.subject.translatedcoherenceen
dc.subject.translatedcohesionen
dc.subject.translatedconnectorsen
dc.subject.translatedthemeen
dc.subject.translatedrhemeen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Radka Stara.pdfPlný text práce723,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stara vedouci.PDFPosudek vedoucího práce72,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stara oponent.PDFPosudek oponenta práce89,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stara obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce30,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12435

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.