Title: GLSL editor
Other Titles: GLSL Editor
Authors: Podlesák, Bohumil
Advisor: Vaněček, Petr
Referee: Varnuška, Michal
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12536
Keywords: GLSL;editor;OpenGL;OpenTK;C#;.NET;IDE;API;shader;vývojový nástroj;počítačová grafika
Keywords in different language: GLSL;editor;OpenGL;OpenTK;C#;.NET;IDE;API;shader;integrated development environment;computer graphics
Abstract: Úkolem první části této práce je seznámit se s existujícími vývojovými prostředími pro úpravu a vizualizaci GLSL shaderů. Budou popsány výhody a nevýhody jednotlivých nástrojů. Úkolem druhé části této práce je navrhnout GLSL editor, který bude umožňovat uživateli jednoduše vytvořit a zobrazit nový efekt. Uživatel bude moci sestavit scénu v jazyce C# za použití GLSL shaderů v interaktivním editoru.
Abstract in different language: First part of this work is an overview of existing IDE tools that can be used to edit the code and visualize the scene of graphics applications that use GLSL shaders. The advantages and disadvantages of the different tools will be evaluated. The second part of this work focuses on creating a GLSL editor. This new tool will allow the user to easily create and visualize a new effect. User will be able to create a scene using C# language and GLSL shaders in interactive editor.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KIV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova_prace_GLSL_Editor.pdfPlný text práce3,09 MBAdobe PDFView/Open
A11N0144Phodnoceni-ved.pdfPosudek vedoucího práce623,06 kBAdobe PDFView/Open
A11N0144Pposudek-op.pdfPosudek oponenta práce903,94 kBAdobe PDFView/Open
A11N0144Pobhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce201,39 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12536

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.