Title: Zdokonalování dovedností ze všeobecné lyžařské průpravy u dětí mladšího školního věku
Other Titles: Fine-tuning general skiing skills of children aged 6-10 years
Authors: Koutná, Michala
Advisor: Kolovská, Ilona
Referee: Benešová, Daniela
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12862
Keywords: všeobecná lyžařská průprava;hra;praktická doporučení;práce s dětmi mladšího školního věku.
Keywords in different language: ski preparation;game;practical recommendations;work with school age children
Abstract: Diplomová práce je zaměřena na zdokonalování lyžařské průpravy dětí mladšího školního věku. První část práce je zaměřena na teoretickou problematiku, která popisuje faktory ovlivňující výchovu. Další nedílnou součástí teoretické části statě je popis zásad bezpečnosti na svahu. Následující kapitoly shrnují všeobecnou lyžařskou průpravu, tedy praktické využití poznatků o motivaci, manipulaci s lyžařskou výbavou a základní činností vedoucí k osvojení správných zásad a návyků lyžování.
Abstract in different language: The thesis deals with an improvement in skiing preparation of school age children. The first part is focused on theoretical background that describes factors affecting education. Above all, the attention is paid to a description of the principles of safety on the slopes. The following chapters summarize the general skiing preparation, i.e. the practical application of knowledge of motivation, ski equipment manipulation and basic activities leading to the adoption of correct principles and habits of skiing.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Kouna.pdfPlný text práce1,14 MBAdobe PDFView/Open
KOUTNA - VP.pdfPosudek vedoucího práce171,3 kBAdobe PDFView/Open
KOUTNA - OP.pdfPosudek oponenta práce169,99 kBAdobe PDFView/Open
KOUTNA.pdfPrůběh obhajoby práce58,18 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12862

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.