Název: | Možnosti výuky tenisu u dětí školního věku se sluchovým postižením |
Další názvy: | Opportunities to learn tennis in school age children with hearing impairments |
Autoři: | Psohlavec, Tomáš |
Vedoucí práce/školitel: | Knappová, Věra |
Oponent: | Šrámková, Petra |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12863 |
Klíčová slova: | neslyšící;základní škola;tenis;děti |
Klíčová slova v dalším jazyce: | deaf;primary school;tennis;children |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na možnosti výuky tenisu u dětí školního věku se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou popsány správné techniky základních úderů (forhend, bekhend, voleje, smeč a podání), postup jejich nácviku a korekce možných chyb. V praktické části práce je popsán průběh praktických hodin s neslyšícími žáky, ale také praktická doporučení pro praxi se žáky s tímto postižením. Z mnoha výzkumů vyplývá, že neslyšící děti mají problémy hlavně s koordinačními schopnostmi a tato skutečnost se také potvrdila v mé práci s neslyšícími dětmi na Základní škole a Mateřské škole pro sluchově postižené v Plzni v ulici Mohylová. Při výuce tělesné výchovy jsem uzpůsobil metodiku nácviku tenisu na žáky s tímto postižením a své trenérské zkušenosti jsem shrnul v metodické řadě využívající české a německé koncepce. Koordinační problémy neslyšících žáků lze upravit pouze cíleným a individuálním přístupem. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis is focused on the teaching of tennis in school age children with hearing impairment. The theoretical part describes the proper techniques of the basic strokes (forehand, backhand, volley, smash and serve), the procedure for training and correction of possible errors. In the practical part of the thesis describes the process of practical lessons with deaf pupils, but also practical recommendations for practice with children with this disability. From many studies have shown that deaf children have problems mainly with coordination skills and this is also confirmed in my work with deaf children in primary school and nursery school for the deaf in Pilsen street Mohylová. When teaching physical education I adjust to the methodology of tennis training on children with this disability and his experience, I summarized the methodology using a number of Czech and German concept. Coordination problems of deaf pupils may only be modified in a targeted and personal approach. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Psohlavec Tomas brezen 2014.pdf | Plný text práce | 2,86 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PSOHLAVEC VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 130,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PSOHLAVEC OP.pdf | Posudek oponenta práce | 200,15 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PSOHLAVEC.pdf | Průběh obhajoby práce | 48,09 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/12863
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.