Název: Možnosti výuky tenisu u dětí školního věku se sluchovým postižením
Další názvy: Opportunities to learn tennis in school age children with hearing impairments
Autoři: Psohlavec, Tomáš
Vedoucí práce/školitel: Knappová, Věra
Oponent: Šrámková, Petra
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12863
Klíčová slova: neslyšící;základní škola;tenis;děti
Klíčová slova v dalším jazyce: deaf;primary school;tennis;children
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na možnosti výuky tenisu u dětí školního věku se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou popsány správné techniky základních úderů (forhend, bekhend, voleje, smeč a podání), postup jejich nácviku a korekce možných chyb. V praktické části práce je popsán průběh praktických hodin s neslyšícími žáky, ale také praktická doporučení pro praxi se žáky s tímto postižením. Z mnoha výzkumů vyplývá, že neslyšící děti mají problémy hlavně s koordinačními schopnostmi a tato skutečnost se také potvrdila v mé práci s neslyšícími dětmi na Základní škole a Mateřské škole pro sluchově postižené v Plzni v ulici Mohylová. Při výuce tělesné výchovy jsem uzpůsobil metodiku nácviku tenisu na žáky s tímto postižením a své trenérské zkušenosti jsem shrnul v metodické řadě využívající české a německé koncepce. Koordinační problémy neslyšících žáků lze upravit pouze cíleným a individuálním přístupem.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is focused on the teaching of tennis in school age children with hearing impairment. The theoretical part describes the proper techniques of the basic strokes (forehand, backhand, volley, smash and serve), the procedure for training and correction of possible errors. In the practical part of the thesis describes the process of practical lessons with deaf pupils, but also practical recommendations for practice with children with this disability. From many studies have shown that deaf children have problems mainly with coordination skills and this is also confirmed in my work with deaf children in primary school and nursery school for the deaf in Pilsen street Mohylová. When teaching physical education I adjust to the methodology of tennis training on children with this disability and his experience, I summarized the methodology using a number of Czech and German concept. Coordination problems of deaf pupils may only be modified in a targeted and personal approach.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace Psohlavec Tomas brezen 2014.pdfPlný text práce2,86 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PSOHLAVEC VP.pdfPosudek vedoucího práce130,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PSOHLAVEC OP.pdfPosudek oponenta práce200,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PSOHLAVEC.pdfPrůběh obhajoby práce48,09 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12863

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.