Title: Německá participia ve spektru učebnic německého jazyka
Other Titles: German Participles in the Spectrum of German Coursebooks
Authors: Benediktová, Věra
Advisor: Šíp, Martin
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12962
Keywords: příčestí;analýza učebnic;metoda;sprostředkování gramatiky;perfektum;typologie cvičení
Keywords in different language: participles;analysis of course books;method;grammar;perfekt;types of exercises
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá příčestími v německém jazyce a jejich zpracováním v učebnicích. Je rozdělena na dvě hlavní části. Část teoretickou, která krátce vysvětluje, co příčestí jsou a k čemu se používají. Dále obsahuje možnosti výuky gramatiky a teoretický úvod k analýze učebnic. Část praktická zkoumá vybrané učebnice a analyzuje jejich zpracování.
Abstract in different language: This thesis "German participles in course books" focuses on participles in German language and their processing in the course books, which are used at high schools, grammar schools or language schools. The first part of thesis, called a theoretical part, desribe a wide application and formation of participles, possibilities of varios teaching methods related to this topics and a course books analysis. The second part, called a practical part, research most used course books. The practical part describes books at first generally and then follows the way how are participles explained. There are two groups of participles - Participle I and Participle II. This thesis deals with both.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace Vera Benediktova.pdfPlný text práce5,78 MBAdobe PDFView/Open
benediktova_vp.pdfPosudek vedoucího práce366,61 kBAdobe PDFView/Open
benediktova_op.pdfPosudek oponenta práce273,17 kBAdobe PDFView/Open
benediktova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce89,76 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12962

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.