Title: | Anglicismy v časopisech pro mládež |
Other Titles: | Anglicisms in magazines for young people |
Authors: | Pastorčáková, Pavla |
Advisor: | Höppnerová, Věra |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/12971 |
Keywords: | obohacení slovní zásoby;anglicismy;tvorba slov;přejímání slov |
Keywords in different language: | vocabulary enrichment;anglicism;word creation;word acquisition |
Abstract: | In der Diplomarbeit wird der Begriff Anglizismus und seine Beziehung zur Jugendsprache erklärt. Weiter wird der Wortschatzbereicherung der deutschen Sprache, d. h. der Wortschöpfung, Wortübernahme und Wortbildung Aufmerksamkeit gewidmet. Im praktischen Teil werden dann die Erscheinungen der Anglizismen in drei deutschen Jugendzeitschriften BRAVO, Mädchen und Hey! analysiert und thematischen Bereichen zugeordnet. |
Abstract in different language: | The diploma thesis is divided into eleven chapters which deal with the clarification of the term of anglicisms and their relations to youth language. The next part of the thesis is focused on the illustration of vocabulary enrichment of English language, to be more concrete, of word creation, word acquisition and word formation. The practical part of the thesis analyses and classifies into thematic areas the phenomena of Anglicisms which possibly appear in three certain German magazines for young people called Mädchen, Hey! and BRAVO. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KNJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Anglicismy v nemeckych casopisech pro mladez.pdf | Plný text práce | 716,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pastorcakova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 391,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Pastorcakova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 187,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
pastorcakova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 115,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/12971
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.