Název: | Didaktická aplikace dějin Manětína na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Didactic application of history of Manětín on primary school |
Autoři: | Šimánová, Veronika |
Vedoucí práce/školitel: | Mušková, Eva |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/14457 |
Klíčová slova: | Manětín;historie;kulturní památky;pověsti;questing;pracovní listy;klíčové kompetence |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Manětín;history;cultural monuments;tales;questing;worksheet;key competencies |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na historický a kulturní vývoj města Manětín a jeho následnou aplikaci do výuky vlastivědy na 1. stupni základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a na část didaktickou. V teoretické části je sepsán historický a kulturní vývoj města, vznik a vývoj kulturních památek a jsou zde zpracovány pověsti, které se váží k této barokní perle západních Čech. V didaktické části je vytvořen quest S Marií Gabrielou Lažanskou za barokní krásou manětínskou, na který navazují činnosti v centrech aktivit. Didaktická část je návrh, jak netradiční formou zpracovat historii a kulturní památky města a jak vše následně využít ve výuce vlastivědy. Vytvořené činnosti jsou realizované v praxi. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis explores historical and cultural development of Manětín city. The knowledge is intended to be applied into the civics curriculum in the first grade of elementary school. The thesis is divided into two parts: theoretical and didactic. The theoretical part summarizes historical and cultural development of the city. Especially, it deals with cultural monuments and legends that originate in the baroque jewel of the West Bohemia. For the didactic part, we have created an educative quest called "S Marií Gabrielou Lažanskou za barokní krásou manětínskou". Through this less traditional teaching method, as it is intended, children are given "hands-on" experience of Manětín's history and culture. Outdoor activities are then linked to the proposed curriculum, so the educative circle is completed. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplova prace Veronika Simanova.pdf | Plný text práce | 4,43 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Simanova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 825,7 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Simanova O.pdf | Posudek oponenta práce | 542,98 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Simanova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 170,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/14457
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.