Title: Edukace pacienta před kardiochirurgickým výkonem
Other Titles: Education of patient before cardiac surgery
Authors: Švarcová, Lenka
Advisor: Nováková, Jaroslava
Referee: Braunová, Alexandra
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14817
Keywords: kardiochirurgická operace;onemocnění srdce;edukace pacienta
Keywords in different language: cardiac surgery;heard disease;education of patient
Abstract: Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou edukace pacientů před kardiochirurgickou operací. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku edukace, nejčastější kardiochirurgické výkony a jednotlivé oblasti edukace před operací srdce. V praktické části popisuji kvantitativní výzkumné šetření. Hlavním cílem mé práce je zjistit, zda komplexní edukace splňuje očekávané předpoklady a pozitivně ovlivňuje rekonvalescenci po kardiochirurgické operaci.
Abstract in different language: In my bachelor's work I'm focusing on the educational issues of patients undergoing cardiac surgery. The theoretical part is focused on the general characteristics of education, as well as the most common types of cardiac operations and the special particular parts of education before heart surgery. In the practical part I describe my quantitative research. The main target of my work is to find out whether or not the comprehensive education meets the expected requirements and if it affects the patient's recovery after the cardiac surgery operation in a positive way.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP-Svarcova_Lenka.pdfPlný text práce1,49 MBAdobe PDFView/Open
Svarcova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce440,1 kBAdobe PDFView/Open
Svarcova_oponent.pdfPosudek oponenta práce602,9 kBAdobe PDFView/Open
Svarcova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce404,73 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/14817

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.