Název: Fundamental algorithms for projective voxelization
Autoři: Jegathese, Reginald C.
Painkras, Eustace
Prakash, Edmond C.
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 1998, vol. 6, no. 1-3, p. 503-509.
Datum vydání: 1998
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/15862
http://wscg.zcu.cz/wscg1998/wscg98.htm
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: objemová grafika;voxelization;CAD/CAM
Klíčová slova v dalším jazyce: volume graphics;voxelization;CAD/CAM
Abstrakt v dalším jazyce: We develop a voxel-based approach to volume modeling, in which the 3D object is represented as a set of voxels rather than a collection of surfaces. Interpretation with voxel-based representations is an intuitive paradigm, which has been shown to be theoretically sound and possesses enormous computational advantages over modeling with surface-based representations of 3D objects. However, there is no efficient algorithm for volume modeling of graphics primitives. In this paper, we attempt to bridge the gap by an efficient projective voxelization technique suitable for all existing 3D graphics primitives.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 6, number 1-3 (1998)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Painkras_98.pdfPlný text984,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15862

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.