Název: | A vector model for global illumination in ray tracing |
Autoři: | Zaninetti, Jacques Peroche, Bernard |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 1998, vol. 6, no. 1-3, p. 448-455. |
Datum vydání: | 1998 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15870 http://wscg.zcu.cz/wscg1998/wscg98.htm |
ISSN: | 1213-6972 (print) 1213-6980 (CD-ROM) 1213-6964 (online) |
Klíčová slova: | algoritmus vykreslování;sledování paprsku;stínování;globální osvětlení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | rendering algorithms;ray tracing;shading;global illumination |
Abstrakt v dalším jazyce: | This paper presents a method taking global illumination in ray tracing into account. A vector approach is introduced which allows to use any type of material, in particular with directional properties. This vector is decomposed into a direct component associated to light sources and an indirect one which corresponds to light having been reflected at least once. These components are estimated at a small number of points within the scene. A weighted interpolation between known values allows to reconstruct these components for the other points, with the help of gradient computation for the indirect component. Computed images are thus more accurate, at almost no additional cost, and no discretizing of the geometry of the scene is needed. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 6, number 1-3 (1998) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Zaninetti_98.pdf | Plný text | 2,97 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/15870
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.