Title: | Uplatnenie pracovných námetov v technickom vzdelávaní v nižšom sekundárnom stupni ZŠ |
Other Titles: | Using working suggestions in technical education at lover primary school |
Authors: | Sojková, Margaréta |
Citation: | HONZÍKOVÁ, Jarmila ed.; KROTKÝ, Jan ed. Olympiáda techniky Plzeň 2014 20.–21.5. 2014: sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014, s. [101-105]. ISBN 978-80-261-0372-1. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://www.fpe.zcu.cz/kmt/kat/olympiada_techniky/2014/2014.html http://hdl.handle.net/11025/16649 |
ISBN: | 978-80-261-0372-1 |
Keywords: | technické vzdělávání;základní školy;Slovensko;Česká republika;USA |
Keywords in different language: | technical education;primary schools;Slovakia;Czech republic;USA |
Abstract in different language: | Publikovaný príspevok čitateľom zdôrazňuje potrebu manuálnych zručností u žiakov
základných škôl. Stručne charakterizuje pracovné námety v technickom vzdelávaní ISCED 2
a popisuje požiadavky, ktoré je potrebné rešpektovať pri navrhovaní a tvorbe pracovných
námetov. Príspevok následne uvádza uplatnenie pracovných námetov vo vyučovaní na
Slovensku, v Českej republike a USA. Published contribution stresses of the readers the need for manual skills of pupils at primary school. Briefly characterizes the working suggestions in technological education ISCED 2 and describes the requirements that must be respected when designing and making working suggestions. Then Contribution indicated working suggestions in the educationf in Slovakia, the Czech Republic and the USA. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Olympiáda techniky Plzeň 2014 Olympiáda techniky Plzeň 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sojkova_clanek.pdf | Plný text | 188,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/16649
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.