Title: | Tvorba výukových www stránek zaměřených na technickou matematiku |
Other Titles: | Development of web sites aimed at technical mathematics |
Authors: | Strnad, Václav |
Citation: | HONZÍKOVÁ, Jarmila ed.; KROTKÝ, Jan ed. Olympiáda techniky Plzeň 2012 24.–25.5. 2011: sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2011, s. [28-31]. ISBN 978-80-261-0002-7. |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://www.olympiadatechniky.zcu.cz/@2011/download.htm http://hdl.handle.net/11025/16914 |
ISBN: | 978-80-261-0002-7 |
Keywords: | www stránky;technická matematika |
Keywords in different language: | websites;technical mathematics |
Abstract: | Bakalářská práce mapuje současný stav a úroveň dostupných výukových www stránek zaměřených na výuku matematiky. Důležitou součástí práce je návrh modelového řešení podpory výuky vybraného tematického celku z matematiky, konkrétně problematiky funkcí, prostřednictvím internetu s použitím programu GeoGebra. Práce popisuje, jak je navržené řešení implementováno do formy www portálu a získání zpětné vazby v rámci pilotního nasazení na cílovou skupinu uživatelů. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis maps the contemporary situation and level of available web site tutorials aimed at teaching mathematics. An important part is the design of a model solution for online support of teaching of selected thematic unit from mathematics – Functions – via dynamic software GeoGebra. The bachelor thesis also describes how the designed solution is implemented into the form of a website and gaining a feedback via a basic research aimed at the target group of users. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Olympiáda techniky Plzeň 2011 Olympiáda techniky Plzeň 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Strnad.pdf | Plný text | 245,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/16914
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.