Title: Architektonické a stavebně technické řešení objektu umělecké školy
Other Titles: Architectural and building design of elementary school of arts
Authors: Ludínová, Klára
Advisor: Vejvara, Luděk
Referee: Kesl, Petr
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18088
Keywords: bs 8110;čsn en 1992;železobeton;deska;průvlak;sloup;návrh;mezní stavy;ohyb;smyk;porovnání
Keywords in different language: bs 8110;čsn en 1992;reinforced concrete;slab;beam;column;design;ultimate limit state;bending;shear;comparison
Abstract: Tato diplomová práce se zaobírá návrhem objektu základní umělecké školy a jejím cílem je navržení vhodného dispozičního a konstrukčního řešení. Hlavním úkolem práce je statické posouzení části nosné konstrukce podle Eurokódů ČSN EN a British Standards s následným porovnáním obou norem. Pro posouzení byly vybrány tři hlavní nosné prvky horní stavby železobetonové monolitické konstrukce a to stropní deska, průvlak a sloup.
Abstract in different language: The aim of this Master's thesis is building design of an elementary school of arts with a view to disposition and construction. The main task is the structural analysis of one part of load bearing structure according to Eurocodes ČSN EN and British Standards and comparison of these two building codes. The analysis is carried out for three main structural elements for cast in situ reinforced concrete structure. These elements are reinforced concrete slap, beam and column.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KME)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Celkovy soubor DP - Klara Ludinova 2015.pdfPlný text práce19,17 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Ludinova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce286,99 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Ludinova_oponent.pdfPosudek oponenta práce355,55 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Ludinova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce208,88 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18088

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.