Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Cimler, Petr | |
dc.contributor.author | Bárta, Ondřej | |
dc.contributor.referee | Eger, Ludvík | |
dc.date.accepted | 2015-06-03 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-15T08:45:34Z | - |
dc.date.available | 2014-10-25 | cs |
dc.date.available | 2016-03-15T08:45:34Z | - |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015-04-24 | |
dc.identifier | 63190 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/18389 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem předložené diplomové práce je popsat současný stav internetového obchodu (e-commerce) v ČR a ve světě a nastupující trendy v této oblasti. Vybráno bylo šest hlavních trendů, které se budou nejvíce podílet na zvyšování obratu elektronického obchodu v České republice, a to multi-channel, omni-channel, mobilní nákupy a platby, social commerce, big data, gamifikace, rozšířená realita. Současně se práce snaží odpovědět na otázku, jaký je postoj části české internetové populace na tyto trendy, analyzuje jejich nákupní chování na internetu a formuluje závěry. V těchto závěrech je také provedeno porovnání s různými studiemi a výzkumy renomovaných agentur. Základem pro zjištění postojů, analýzu chování a formulování závěrů bylo dotazníkové šetření. | cs |
dc.format | 110 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | internetový obchod | cs |
dc.subject | e-commerce | cs |
dc.subject | e-business | cs |
dc.subject | e-shop | cs |
dc.subject | trendy | cs |
dc.subject | b2c | cs |
dc.subject | b2b | cs |
dc.subject | c2c | cs |
dc.subject | m-commerce | cs |
dc.subject | p2p | cs |
dc.subject | elektronické podnikání | cs |
dc.subject | elektronické obchodování | cs |
dc.subject | internet | cs |
dc.subject | dotazníkové šetření | cs |
dc.subject | multi-channel | cs |
dc.subject | omni-channel | cs |
dc.subject | mobilní nákupy a platby | cs |
dc.subject | social commerce | cs |
dc.subject | big data | cs |
dc.subject | gamifikace | cs |
dc.subject | rozšířená realita | cs |
dc.title | Internetový obchod v ČR | cs |
dc.title.alternative | E-commerce in Czech Republic | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomická | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The main goal of the presented thesis is to describe the current status of e-commerce in the Czech Republic and in the world. There were selected six main trends which will be the most participated on the growth of e-commerce in the Czech Republic namely multi-channel, omni-channel, mobile shopping and payments, social commerce, big data, gamification, augmanted reality. At the same time the thesis tries to answer a question about attitude of the Czech Internet population on these trends, analyzing their purchasing behavior on the Internet and define conclusions. In these conclusion there is also a comparison with different studies and researches of reputable agencies. Base for finding attitudes, analysing of behaviour and formulation of conclusions was questionnaire survey. | en |
dc.subject.translated | e-commerce | en |
dc.subject.translated | e-business | en |
dc.subject.translated | e-shop | en |
dc.subject.translated | trends | en |
dc.subject.translated | b2c | en |
dc.subject.translated | b2b | en |
dc.subject.translated | c2c | en |
dc.subject.translated | m-commerce | en |
dc.subject.translated | p2p | en |
dc.subject.translated | internet | en |
dc.subject.translated | questionnaire survey | en |
dc.subject.translated | multi-channel | en |
dc.subject.translated | omni-channel | en |
dc.subject.translated | mobile shopping and payments | en |
dc.subject.translated | social commerce | en |
dc.subject.translated | big data | en |
dc.subject.translated | gamification | en |
dc.subject.translated | augmanted reality | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KMO) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Barta_Ondrej_DP.pdf | Plný text práce | 3,46 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Barta_V.pdf | Posudek vedoucího práce | 688,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Barta_O.pdf | Posudek oponenta práce | 887,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Barta_P.pdf | Průběh obhajoby práce | 161,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/18389
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.