Název: Typologie gramatických cvičení ve výuce francouzštiny
Další názvy: The typology of grammatical exercises in education of French
Autoři: Nováková, Kamila
Vedoucí práce/školitel: Koláříková, Dagmar
Oponent: Kratochvílová, Lucie
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18439
Klíčová slova: gramatika;gramatické cvičení;francouzština;vyučování;kompetence studenta;role učitele ve výuce;současná situace ve výuce francouzštiny;metodický list
Klíčová slova v dalším jazyce: grammar;grammatical exercice;french;teaching;competence of student;role of teacher in education;current situation of education
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Typologie gramatických cvičení ve výuce francouzštiny se zabývá rolí gramatiky a gramatických cvičení ve výuce. Cílem práce je jednak popsat teorii související s pojmem gramatická cvičení, jednak zjistit, jaká je současná situace týkající se výuky gramatiky a používání gramatických cvičení v praxi. Z tohoto důvodu má diplomová práce část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce obsahuje tři hlavní kapitoly. Zabývá se rolí gramatiky ve výuce francouzštiny, popisuje různé gramatické aktivity spojené s výukou a v neposlední řadě informuje o různých typech gramatických cvičení. Praktická část vychází z výsledků dotazníků, které vyplnili studenti a učitelé francouzštiny. Díky těmto výsledkům je možné proniknout do současné výuky francouzštiny jak z pohledu studentů, tak i z pohledu učitelů. Dotazníky také odhalily nejpoužívanější typy gramatických cvičení, proto jsou dále uvedeny tři příklady spolu s metodickým listem.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of this thesis is The typology of grammatical exercises in education of French, therefore it deals with the role of grammar and grammatical exercices in education. The main aim is to describe the theory related to the term grammatical exercice and also to find out the current situation regarding to the education of grammar and grammatical exercices in practice. The theoretical part deals with the role of grammar, describe various grammatical activities and gives information about different types of grammatical exercices. The practical is based on results of questionnaires completed by students and by teachers of French. Thanks to these results it is possible to penetrate the current situation of education from the perspective of students and teachers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Bc. Kamila Novakova.pdfPlný text práce2,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-posudek vedouciPosudek vedoucího práce999,46 kBUnknownZobrazit/otevřít
oponent-Novakova_oponent_DP.PDFPosudek oponenta práce1,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Novakova_obhajoba_DP.PDFPrůběh obhajoby práce474,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18439

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.