Název: Návrh a realizace projektu vědeckého classroom experimentu
Další názvy: Scientific classroom experiment project design and realization
Autoři: Šlechtová Sojková, Olga
Vedoucí práce/školitel: Martinčík, David
Oponent: Ircingová, Jarmila
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18585
Klíčová slova: experimentální ekonomie;classroom experiment;dopravní úloha;decentralizované řešení;projekt;rizika projektu
Klíčová slova v dalším jazyce: experimental economics;classroom experiment;transportation problem;decentralized solution;project;project risks
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou realizace projektu classroom experimentu. V první řadě je čtenář seznámen s historií experimentální ekonomie. Na základě těchto poznatků je navržen nový experiment. Hlavním cílem této práce je návrh projektu classroom experimentu, tvorba plánu, logického rámce, Work breakdown structure a analýza rizik projektu. Projekt je následně realizován za účasti studentů Západočeské univerzity v Plzni. Experiment je zaměřen na decentralizované řešení vyvážené dopravní úlohy. Následně je experiment vyhodnocen a jeho výsledky srovnány s teoreticky vypočteným optimálním řešením. Z výsledků experimentu je patrné, že řešením dopravní úlohy decentralizovaným přístupem lze dosáhnout celkově nízkých dopravních nákladů, které se blíží optimu, zároveň také platí, že nezáleží na zvoleném typu aukce.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis describes realization of a classroom experiment project. In the beginning the reader is introduced into the history of experimental economics. Based on the historical facts and knowledge a new classroom experiment is designed. The main goal of this thesis is to design a classroom experiment, to make a project plan, logical frame, Work Breakdown Structure and the project risk analysis. Experiment was carried out by the 1060 students of four faculties of University of West Bohemia. The experiment focuses to a decentralized solution of balanced transportation problem. Finally the classroom experiment results are evaluated and compared with the theoretical optimal solution. It is observable that the decentralized problem solution can achieve overall low costs of transportation close to theoretical optimum. On the other hand the type of auction does not effect the result.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Sojkova_K12B0511P.pdfPlný text práce1,95 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-BP_sojkova_VP.pdfPosudek vedoucího práce1,28 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-BP_sojkova_OP.pdfPosudek oponenta práce569,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-sojkova_BP.PDFPrůběh obhajoby práce801,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18585

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.