Název: | Návrh a realizace projektu vědeckého classroom experimentu |
Další názvy: | Scientific classroom experiment project design and realization |
Autoři: | Šlechtová Sojková, Olga |
Vedoucí práce/školitel: | Martinčík, David |
Oponent: | Ircingová, Jarmila |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/18585 |
Klíčová slova: | experimentální ekonomie;classroom experiment;dopravní úloha;decentralizované řešení;projekt;rizika projektu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | experimental economics;classroom experiment;transportation problem;decentralized solution;project;project risks |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou realizace projektu classroom experimentu. V první řadě je čtenář seznámen s historií experimentální ekonomie. Na základě těchto poznatků je navržen nový experiment. Hlavním cílem této práce je návrh projektu classroom experimentu, tvorba plánu, logického rámce, Work breakdown structure a analýza rizik projektu. Projekt je následně realizován za účasti studentů Západočeské univerzity v Plzni. Experiment je zaměřen na decentralizované řešení vyvážené dopravní úlohy. Následně je experiment vyhodnocen a jeho výsledky srovnány s teoreticky vypočteným optimálním řešením. Z výsledků experimentu je patrné, že řešením dopravní úlohy decentralizovaným přístupem lze dosáhnout celkově nízkých dopravních nákladů, které se blíží optimu, zároveň také platí, že nezáleží na zvoleném typu aukce. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis describes realization of a classroom experiment project. In the beginning the reader is introduced into the history of experimental economics. Based on the historical facts and knowledge a new classroom experiment is designed. The main goal of this thesis is to design a classroom experiment, to make a project plan, logical frame, Work Breakdown Structure and the project risk analysis. Experiment was carried out by the 1060 students of four faculties of University of West Bohemia. The experiment focuses to a decentralized solution of balanced transportation problem. Finally the classroom experiment results are evaluated and compared with the theoretical optimal solution. It is observable that the decentralized problem solution can achieve overall low costs of transportation close to theoretical optimum. On the other hand the type of auction does not effect the result. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Sojkova_K12B0511P.pdf | Plný text práce | 1,95 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-BP_sojkova_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,28 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-BP_sojkova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 569,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-sojkova_BP.PDF | Průběh obhajoby práce | 801,1 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/18585
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.