Title: České sloveso v mluvnicích češtiny pro cizince
Other Titles: Czech verb in the Czech grammar for foreigners
Authors: Budínová, Nikola
Advisor: Hrdlička, Milan
Referee: Havelková, Jana
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19670
Keywords: vyučovací metody;čeština pro cizince;řečové dovednosti;komunikační kompetence;gramatika;slovesný vid;imperativ;pasivum;slovesné třídy
Keywords in different language: teaching methods;czech for foreigners;language skills;communication skills;grammar;verbal aspect;imperative;passive voice;verb classes
Abstract: Tato práce se zabývá jevy sloves, v gramatikách a učebnicích češtiny pro cizince, konkrétně imperativem, pasivem, slovesným videm a slovesnými třídami. Popisuje vybrané vyučovací metody a zmiňuje se o řečovýc dovednostech a gramatice. Dále objasňuje pojem Společný evropský referenční rámec pro jazyka. Nakonec doporučuje vhodné možnosti prezentace a výuky daných jevů.
Abstract in different language: This thesis deals with the phenomena of verbs in grammar books and textbooks in Czech for foreigners, particularly imperative, passive voice, verb aspect and verb classes. Describes selected teaching methods, it refers to the language skills and grammar. It also explains the concept of the Common European Framework for Languages. Finally, it recommends appropriate means of presentation and teaching of those aspekt.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ceske sloveso v mluvnicich cestiny pro cizince - Nikola Budinova.pdfPlný text práce4,8 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-budinova_hrdlicka.pdfPosudek vedoucího práce48,58 kBAdobe PDFView/Open
oponent-budinova_machackova.pdfPosudek oponenta práce983,6 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-budinova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce49,8 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19670

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.