Title: Odborný funkční styl na 2. stupni ZŠ
Other Titles: Technical functional style at the second grade of primary schools
Authors: Nesvadbová, Lucie
Advisor: Nováková, Jaroslava
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19689
Keywords: odborný funkční styl;vzorový text;cvičení;téma;mezipředmětové vztahy;učebnice
Keywords in different language: technical functional style;exemplary text;exercising;theme;relationship between school subjects;textbook
Abstract: Předkládaná diplomová práce je zaměřena na odborný funkční styl na 2. stupni ZŠ. V první části jsou teoreticky představeny základní znaky odborného funkčního stylu a definovány jednotlivé slohové útvary. Na tuto část navazuje charakteristika RVP zaměřená na slohovou výchovu na 2. stupni. Další část začíná samotnou analýzou vybraných učebnic, obsahuje také výsledky výzkumu a návrhy pro zefektivnění výuky odborného funkčního stylu. V závěru práce dochází ke shrnutí zjištěných informací.
Abstract in different language: This study is focused on the professional working style to the second school. The first part introduces the basic theory of professional features and functional style defined individual stylistic forms . This part is followed characteristics RVP oriented style education at stage 2 . Another part begins to analysis of selected textbooks , also contains the results of research and suggestions for more effective teaching professional functional style . In conclusion, there is a summary of the information gathered.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Odborny funkcni styl.pdfPlný text práce1,26 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-nesvadbova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce40,96 kBAdobe PDFView/Open
oponent-nesvadbova_machackova.pdfPosudek oponenta práce194,3 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-nesvadbova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce55,93 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19689

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.