Title: Práce s interaktivními učebnicemi českého jazyka na 1. stupni základní školy
Other Titles: Working with interactive textbooks Czech language at first grade of primary school
Authors: Doležal, Jakub
Advisor: Vejvodová, Jana
Referee: Chýlová, Helena
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19701
Keywords: interaktivní učebnice;interaktivní výuka;multimediální učebnice;analýza učebnice;nakladatelství Fraus;digitální třída;výzkum učebnic
Keywords in different language: interactive textbook;interactive learning;multimedia textbook;analysis of textbook;Fraus publisher;digital classroom;textbook research
Abstract: Diplomová práce Práce s interaktivními učebnicemi českého jazyka na 1. stupni základní školy se v teoretické části zabývá současnými moderními technologiemi, které jsou využívány na základních školách. Vypovídá o současných možnostech vybavení tříd a ty popisuje. Věnuje se i definici učebnice a její funkci ve výuce. Empirická část je zaměřena na analýzu funkcí a formální stránky interaktivních učebnic českého jazyka nakladatelství Fraus pro první stupeň základní školy. Zpracovává dotazníkové šetření provedené mezi učiteli prvního stupně základní školy, které se věnuje práci a požadavkům respondentů na interaktivní učebnice, a v samostatném závěru tyto dvě analýzy konfrontuje a vyhodnocuje splnění požadavků, které učitelé na i-učebnice mají.
Abstract in different language: The thesis Working with interactive textbooks Czech language at first grade of primary school is in the theoretical part focused on current modern technologies which are used in a basic schools. It is telling about current options of the equipment in the classes and describes them. It is also focused on the definition and its function in the education.. The empirical part focuses on analysis of functions and formal side of the interactive schoolbooks of Czech language of Fraus publisher. There is also survey which processes opinions of the primary teachers. The respondents are asked about their requirements for interactive textbooks. In the end of the empirical part these two analysis are compared among themselves whether the interactive textbooks suits their requirements.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Jakub Dolezal.pdfPlný text práce2,08 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-dolezal_vejvodova.pdfPosudek vedoucího práce31,95 kBAdobe PDFView/Open
oponent-dolezal_chylova.pdfPosudek oponenta práce817,3 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-dolezal_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce65,42 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19701

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.