Název: Instrumenty, materiály, techniky a námět ve výtvarné výchově předškoláků
Další názvy: Instruments, materials, techniques and subject in art for pre-school children
Autoři: Čermáková, Jana
Vedoucí práce/školitel: Podlipský, Rudolf
Oponent: Zikmundová, Vladimíra
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20057
Klíčová slova: výtvarná výchova;mateřská škola;výzkum;výtvarné činnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: art lesson;kindergarten;research;applied arts activity
Abstrakt: Autorka v práci předkládá výsledky analýzy výtvarných úkolů, které byly publikovány v metodických textech: Výtvarné čarování /artefiletika pro předškoláky a mladší školáky/ (SLAVÍKOVÁ, HAZUKOVÁ, SLAVÍK 2003), Tvořím, tvoříš, tvoříme (SLAVÍKOVÁ a kol. 2007), Dívej se, tvoř a povídej! /artefiletika pro předškoláky a mladší školáky/ (SLAVÍKOVÁ, SLAVÍK, ELIÁŠOVÁ 2008). S nabídkou úkolů, obsaženou ve zmíněných textech, konfrontuje soubor úkolů, které s dětmi realizovaly učitelky v pěti mateřských školách v období od září roku 2014 do února 2015. Porovnání obou souborů úkolů provedla autorka v rovině uplatňovaných materiálů, instrumentů, technik a námětů. Data z mateřských škol, potřebná ke srovnání, získala na základě analýzy tematických plánů a rozhovorů s učitelkami.
Abstrakt v dalším jazyce: The author of this work presents the results of analysis of visual tasks published in the methodical texts Výtvarné čarování /artefiletika pro předškoláky a mladší školáky/ (SLAVÍKOVÁ, HAZUKOVÁ, SLAVÍK 2003), Tvořím, tvoříš, tvoříme (SLAVÍKOVÁ a kol. 2007), Dívej se, tvoř a povídej! /artefiletika pro předškoláky a mladší školáky/ (SLAVÍKOVÁ, SLAVÍK, ELIÁŠOVÁ 2008). The author confronts a set of tasks that teachers realized with children in five kindergartens during the period from September 2014 to February 2015 with a range of tasks contained in these texts. The comparison of both sets of tasks was carried out by the author in the plane of applied materials, instruments, techniques and themes. Data from kindergartens needed for the comparison were obtained by analyzing the thematic plans and interviews with teachers.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP 2.pdfPlný text práce812,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-SCAN - Cermakova Jana - vedouci - Podlipsky - 2015.pdfPosudek vedoucího práce909,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-SCAN - Cermakova Jana - oponent - Zikmundova - 2015.pdfPosudek oponenta práce1,05 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Prubeh obhajoby - Cermakova Jana 2015.pdfPrůběh obhajoby práce430,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/20057

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.