Title: Metodika SPC jako efektivní nástroj k řízení procesů v servisní oblasti
Other Titles: The SPC methodology as an effective tool for managing processes in service area
Authors: Feistmantl, Petr
Advisor: Šimota Jan, Ing.
Referee: Tůmová Olga, Doc. Ing. CSc.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23127
Keywords: statistická regulace procesů;regulační diagram;kvalita;výrobní proces;servisní proces.
Keywords in different language: statistical process control;control chart;quality;production process;service process.
Abstract: Cílem bakalářské práce je ověření vhodnosti metody statistické regulace procesu (SPC) v servisní oblasti s příkladem implementace na proces ze servisní oblasti. V první části práce je teoreticky popsána metoda SPC a typy regulačních diagramů. Druhá část práce se zabývá srovnáváním a specifikací odlišností výrobních procesů a služeb. Ve třetí části práce je zpracován příklad implementace SPC do servisního procesu v konkrétním podniku v souladu s teoretickou částí práce. V poslední části bakalářské práce jsou definována rizika se zaváděním metody statistické regulace procesu do servisní oblasti.
Abstract in different language: The aim of this bachelor thesis is the suitability verification of the statistical process control methodology (SPC) in the electrical engineering industry, concretely in the service processes. The first part includes theoretical description of SPC methodology and summary of control charts which are usually used in that methodology. The second part deals with comparison and specification of differences between production and service processes. The example of SPC methodology implementation to service process in the specific company, according to theoretical chapters, is elaborated in the third part. The possible risks which can occur during the implementation of SPC methodology to service processes are defined in the last part of this thesis.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s work (KET)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Petr Feistmantl, Metodika SPC jeko efektivni nastroj k rizeni procesu v servisni oblasti.pdfPlný text práce2,05 MBAdobe PDFView/Open
062811_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce331,52 kBAdobe PDFView/Open
062811_oponent.pdfPosudek oponenta práce329,58 kBAdobe PDFView/Open
062811_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce177,81 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/23127

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.