Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKolingerová Ivana
dc.contributor.authorSoukal, Roman
dc.date.accepted2016-1-20
dc.date.accessioned2017-02-21T08:28:47Z
dc.date.available2010-9-1
dc.date.available2017-02-21T08:28:47Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2015-6-12
dc.identifier65200
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/23709
dc.description.abstractVyhledávání takového trojúhelníku trojúhelníkové sítě, který obsahuje požadovaný bod (tzv. problém lokace bodu), je jedním z nejčastěji řešených problémů výpočetní geometrie. Obvykle je potřeba provést velké množství vyhledávacích operací, a proto jsou kladeny velké nároky na rychlost použitých algoritmů. Dalšími důležitými aspekty výběru vhodného algoritmu jsou i odolnost algoritmu vůči změnám v trojúhelníkové síti, minimální paměťové nároky anebo přijatelná implementační náročnost. Tzv. algoritmy procházky patří mezi nejoblíbenější řešení problému lokace bodu, protože nabízejí odolnost vůči změnám v trojúhelníkové síti při zanedbatelných paměťových požadavcích a obvykle jednoduché implementaci za stále přijatelně nízké očekávané výpočetní složitosti. Proto jsou také často vhodným řešením pro konkrétní aplikace. Práce představuje soubor sedmi komentovaných odborných článků napsaných autorem práce (spolu se spoluautory) během autorova doktorského studia. Články se zaměřují především na výzkum procházkových algoritmů pro konkrétní aplikace. Bylo vyvinuto několik procházkových algoritmů aplikovatelných na rovinné trojuhelníkové sítě, případně na povrchové trojúhelníkové modely 3D objektů. Nově navržené algoritmy mají uplatnění v řadě oblastí, jako například v počítačové grafice, geografických informačních systémech, haptice, virtuální realitě atd. Dva z prezentovaných článků byly publikovány v impaktovaných časopisech, jeden článek je v recenzním řízení impaktovaného časopisu a čtyři další články byly otisknuty ve sbornících mezinárodních konferencí. I proto představuje důležitou součást této práce příloha, která nabízí jednotlivé články v jejich otisknuté podobě.cs
dc.format114 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=65200-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectprocházkové algoritmycs
dc.subjectvyhledávání bodůcs
dc.subjecttrojuhelníková síťcs
dc.subjecttrojuhelníkový modelcs
dc.subjectdetekce kolizícs
dc.titleAlgoritmy vyhledávání bodů procházkoucs
dc.title.alternativeWalking location algorithmsen
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programInženýrská informatikacs
dc.description.resultNeobhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedFinding which triangle in a triangle mesh contains a query point (so-called point location problem) is one of the most frequent tasks in computational geometry. Usually, a large number of point locations has to be performed, and so there is a need for fast algorithms. Moreover, the resistance to changes in the triangle mesh is frequently required as well as minimal additional memory demands or acceptable implementation effort. The so-called walking algorithms rank among the most popular solutions for point location problem since they are offering low complexity, resistance to the changes in the mesh, an easy implementation, and negligible additional memory requirements, which makes them often suitable for particular applications. The thesis provides a survey for the collection of seven commented research papers which were written by the author of this thesis with co-authors during the author's doctoral study. The papers focus on the research into walking location algorithms during which several walking algorithms offering a number of contributions were developed. Their applications cover variety of areas (e.g., computer graphics, geographic information systems, haptics and virtual reality, etc.) in two different domains: planar triangle meshes and triangulated meshes of 3D model objects. Two of the presented research papers were published in the JSR international journals, one paper has been submitted to journal publication and four other papers were published in proceedings of international conferences. Therefore, substantial part forming the thesis is an appendix where the articles are attached.en
dc.subject.translatedwalking algorithmen
dc.subject.translatedpoint locationen
dc.subject.translatedtriangle meshen
dc.subject.translatedtriangle modelen
dc.subject.translatedcollision detectionen
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
tr-dcse.pdfPlný text práce22,94 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudky-odp-soukal.pdfPosudek oponenta práce3,46 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
protokol-odp-soukal.pdfPrůběh obhajoby práce895,18 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/23709

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.